IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво представляват супер хибридите?

Новата задвижваща система идва от Китай и може да направи разликата

Мек хибрид, среден хибрид, пълен хибрид, plug-in хибрид, REEV – пазарът е пълен с автомобили, които са електрифицирани в някаква степен. Всички те използват ДВГ и електромотори, които изпълняват различни функции. Названията им объркват някои от потребителите, а сега към тях се присъединява още едно – супер хибрид.


китайски хибриди


Новото съкращение, прието от китайските Jaecoo 7 (Chery Group) и Geely Group, което вмъква думата метанол в средата, посочва възможността за захранване на двигателя с вътрешно горене със смес от бензин и метанол. Въпросът сега е какво точно представляват супер хибридните автомобили и как работят?

Най-просто казано тези хибридни автомобили са plug-in (PHEV), следователно имат батерии, зареждани от електрически контакти, и голяма автономност в електрически режим. В това няма нищо толкова революционно. На пазара вече има модели, способни да изминат повече от 100 км с изключен двигател с вътрешно горене като Mercedes-Benz GLC и C-Class, Range Rover и Range Rover Velar (по цикъла WLTP). И така, къде е разликата?


китайски хибриди


Основната е в името, което трябва да избяга от този plug-in, който така и не успя да пробие в Европа. Разглеждайки резултатите на пазара от 2024, например, plug-in автомобилите представляват само 7,1% от продажбите, като това ги поставя дори под електромобилите (13,6%) и дизеловите (11,9%).

Една от причините цената, която е доста висока. В случая имате бензинов или дизелов двигател, за да гарантирате нормална употреба на автомобила, но за да се възползвате максимално от задвижването, трябва да презаредите батериите. Ако не го направите, тяхното тегло оказва сериозно влияние върху производителността и разхода на гориво. В същото време обаче се твърди, че именно plug-in хибридни са идеалния мост между ДВГ и EV.


китайски хибриди


Затова и идеята на Китай е смяна на името. Естествено, добавянето на технически и механични иновации, както и увеличаване на размера на батериите и на резервоара, водят до по-голям пробег, който вече надхвърля 1000 км. В случая с Jaecoo 7 Super Hybrid той достига дори 1300 км. Разбира се, всичко това се получава, стига колата да се използва по правилния начин. Най-простият от тях – излезте от вкъщи с пълен резервоар и 100% батерия, и карайте плавно, за да се възползвате от системата за регенеративното спиране.

Нарастващият фокус върху плъгините (дори под друго име) и по-общо върху така наречените NEV (New Energy Vehicles, превозни средства с нова енергия) е нещо, което китайските производители трябва да разграничат както на вътрешния пазар, така и в Европа, където се сблъскват с мита, наложени върху техните електромобили. А идеята в случая е да се вземе опита от проектирането и производството на електрически автомобили, и да се добави бензинов двигател.


китайски хибриди


В Китай вече има много модели, предлагащи голяма автономност, които се отказват от съкращението plug-in, като някои от тях вече се предлагат в Европа. Един от тях е BYD Seal U DM-i, като този акроним означава „интелигентно двойно задвижване“. То включва електромотор за движение и 1,5-литров бензинов турбо двигател с 4 цилиндъра, който зарежда батериите. Те са с капацитет 18,3 или 26,6 kWh, като крайният резултат е пробег от над 1000 км.

По подобен начин работи и Jaecoo 7 Super Hybrid, задвижван от 1,5-литров бензинов турбо двигател, батерия с 18,3 kWh и два електромотор. И тук ДВГ играе ролята на генератор за акумулаторите, като обхватът с едно зареждане е 1300 км.


китайски хибриди


И накрая – системата Supet Metanol Hybrid, представена от Geely, която всъщност представлява продължение на използаното от BYD и Jaecoo задвижване, добавяйки възможност за захранване на ДВГ с вътрешно горене със смес от метанол и бензин с променливо съотношение, като по този начин намалява емисиите и разхода на гориво.

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 15 ( преди 1 месец )
    Нахалниците винаги имате нещо общо : давате наклон на хората какво да харесват и какво не. А на село може да ме пратиш на твоята къща.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Do14 ( преди 1 месец )
    Я, си гледай доматите НА СЕЛО и дишай ния в пенсионерскрия клуб ще обсъждаме евро2. Като, толкова скачаш земи си китайче, ама караш ДВГ, малко не ти се връзват нещата
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До долните двама ( преди 1 месец )
    Други фантасмагории да имате наум? Две дъщери имам, доматите съм ги виждал отблизо. И вино правя, и двг съм имал достатъчно и все още съм собственик на такова. Доста от приятелите ми са от ученическите години. Вие сте тези, които не виждате по-далеч от носа си. Вероятно се мислите за по-умни и от китаеца. А номер 13 да обяснява след Евро 2 колко се срещат милионници в пенсионерския клуб. Там може да му повярват. На мен ми е ок на задръстването на светофар да е разредено с електрички. Диша се.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Do11 ( преди 1 месец )
    Личи си, че си лапе, чичковците караха коли милионици, а ти ми пишеш за кола която ще изкара 250-300 хил. Е това, ви е проблема няма нужда да се грижа караш и хвърляш така сте и с приятели и семейство
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аре още един, дето си мисли, че света започва от неговото раждане и всички други ядат доматите с колците. Не, че той знае за какво се слагат колци на доматите, щото "ние от сиело".
  • #11
    2 rate up comment 9 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Цели 21 *** са ти напляскали +. Надолу такива мозъчни фъсни са се вихрили, че ме заболява главата. Чичовци, що не си гледате лозята, ами плюете по форумите? Китайската формула е перфектна, освен това батерията е от типа LFP и ще изкара поне 2-3 хил. цикъла на заряд и пак няма да Умре нацяло. Т.е. имате минимум 250-300 хил.км. от нея. А отделно подпомагане с ДВГ работи оптимално, без юркане и съответно е икономичен. Оттам и емисиите са други, че и проблемите с изпускателната система също.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    както измерванията по европейските пътища показват, като вдигнеш над 100 и тия хипер-гинес китайски брички почват да харчат 10л+/100км - ДВГ-тата (а и, още по-сконфузно - електро-задвижването) им са по-зле от всички конглокенти
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Хм, че тооо... ( преди 1 месец )
    ... такива СУПЕР хибриди имат ...Опел, от доооста в време в Ампера, Хонда в почти всичките си нови модели от последните 2-3 години, както и Нисан. Китайците са добавили и някаква опция за метан... и ги прави откриватели ли?
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колелото и топлата вода са още по-допотопни технологии, пък си работят чудесно. Екселът и имейлът също.
  • #7
    9 rate up comment 17 rate down comment
    До #1 ( преди 1 месец )
    Лошото е, че ДВГ е допотопна технология и съсипва здравето на хората в градовете. Тия хибриди са преходни автомобили. Самите електромобили са още с несъвършени батерии, но след 10 години ще е различно, а след 20 години ДВГ ще има славата на парния двигател, който впрочем превъзхожда по някои неща скапания ДВГ, който не може да работи без скоростна кутия, съединител и разбира се, батерия и електродвигател ;) Ама невежеството и говоренето по инерция са много силни.