BMW се готви да пусне първия модел от новото си поколение Neue Klasse, като производството му се очаква да започне до края на 2025. И докато феновете на марката се вълнуват от технически подробности като мощност на двигателя и ускорение, баварският производител работи в още едно направление – увеличение на изчислителните възможности на платформата с новия централен компютър, наречен „Heart of Joy“.
Според BMW, този вътрешно разработен „супер мозък“ интегрира трансмисията, спирането, възстановяването на енергията, зареждането и управлението на волана в една система, обработвайки данни десет пъти по-бързо от предишните версии. Това ще позволи на шофьорите да се справят с завоите с по-голяма прецизност и с по-малко намеса.
Системата обещава по-стабилно и прецизно возене, с плавно и постоянно завиване. Новият компютър също така помага за оптимизиране на използването на енергия в електрическите превозни средства. В случая регенеративната спирачна система в прототипа Vision Driving Experience може да подобри ефективността с до 25%, намалявайки необходимостта от конвенционални спирачки при ежедневно шофиране.
От BMW уточняват, че прототипът няма да се произвежда масово, а служи за тестване на границите на платформата Neue Klasse. Автомобилът е оборудван с впечатляващ въртящ момент от 18 000 Нм, който се използва за проверка дали системата за управление може да се справи с толкова високи мощности.
Ако тестовете са успешни, технологията може да бъде възприета в бъдещите модели на Neue Klasse, въпреки че ефектните леки колела на прототипа е малко вероятно да стигнат до производствения етап.
В същото време изтекоха и официални снимки на новото електрическо BMW M3, чиято премиера предстои. Те са направени в студио, което означава, че баварците също имат пръст в „изтичането“ на информация, за да повишат интереса към предстоящото представяне на модела.
От снимките става ясно, че серийният M3 ще наследи дизайнерските решения на концептуалния автомобил Vision Neue Klasse, а в интериора ще има iDrive система с панорамна проекция. Въпреки че прототипът е покрит с цветен филм, някои решения вече са очевидни. Например можете да оцените интелигентната оптика, новия светлинен подпис на BMW, както и необичайните джанти със светещи секции. В движение такива колела изглеждат впечатляващи, но в почти всички страни такова техническо решение не отговаря на разпоредбите.
Представители на BMW многократно намекнаха, че електрическият M3 ще развива около един мегават (1360 конски сили), а силовата установка ще бъде четиримоторна. Концептуалният автомобил има агресивен бодикит с мощен дифузьор отзад и големи въздухозаборници отпред - този дизайн е необичаен за електрически автомобили. Съдейки по концепцията за 2023, баварците подготвят каросерия с врати без рамки и голяма остъклена площ.