IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Прототип на BMW получи супер мозък и 18 000 Нм въртящ момент

Компютърът за моделите Neue Klasse ще бъде 10 пъти по-мощен

BMW се готви да пусне първия модел от новото си поколение Neue Klasse, като производството му се очаква да започне до края на 2025. И докато феновете на марката се вълнуват от технически подробности като мощност на двигателя и ускорение, баварският производител работи в още едно направление – увеличение на изчислителните възможности на платформата с новия централен компютър, наречен „Heart of Joy“.


BMW Neue Klasse


Според BMW, този вътрешно разработен „супер мозък“ интегрира трансмисията, спирането, възстановяването на енергията, зареждането и управлението на волана в една система, обработвайки данни десет пъти по-бързо от предишните версии. Това ще позволи на шофьорите да се справят с завоите с по-голяма прецизност и с по-малко намеса.

Системата обещава по-стабилно и прецизно возене, с плавно и постоянно завиване. Новият компютър също така помага за оптимизиране на използването на енергия в електрическите превозни средства. В случая регенеративната спирачна система в прототипа Vision Driving Experience може да подобри ефективността с до 25%, намалявайки необходимостта от конвенционални спирачки при ежедневно шофиране.


BMW Neue Klasse


От BMW уточняват, че прототипът няма да се произвежда масово, а служи за тестване на границите на платформата Neue Klasse. Автомобилът е оборудван с впечатляващ въртящ момент от 18 000 Нм, който се използва за проверка дали системата за управление може да се справи с толкова високи мощности.

Ако тестовете са успешни, технологията може да бъде възприета в бъдещите модели на Neue Klasse, въпреки че ефектните леки колела на прототипа е малко вероятно да стигнат до производствения етап.


BMW Neue Klasse


В същото време изтекоха и официални снимки на новото електрическо BMW M3, чиято премиера предстои. Те са направени в студио, което означава, че баварците също имат пръст в „изтичането“ на информация, за да повишат интереса към предстоящото представяне на модела.

От снимките става ясно, че серийният M3 ще наследи дизайнерските решения на концептуалния автомобил Vision Neue Klasse, а в интериора ще има iDrive система с панорамна проекция. Въпреки че прототипът е покрит с цветен филм, някои решения вече са очевидни. Например можете да оцените интелигентната оптика, новия светлинен подпис на BMW, както и необичайните джанти със светещи секции. В движение такива колела изглеждат впечатляващи, но в почти всички страни такова техническо решение не отговаря на разпоредбите.


BMW Neue Klasse


Представители на BMW многократно намекнаха, че електрическият M3 ще развива около един мегават (1360 конски сили), а силовата установка ще бъде четиримоторна. Концептуалният автомобил има агресивен бодикит с мощен дифузьор отзад и големи въздухозаборници отпред - този дизайн е необичаен за електрически автомобили. Съдейки по концепцията за 2023, баварците подготвят каросерия с врати без рамки и голяма остъклена площ.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    разкажи по подробно какъв е въртящия момент на първото зъбчатато колело ако велосипед се движи по наклон със скорост която е физически невъзможно да се се постигне от човешко същество но въпреки това водача на велосипеда върти *** на велосипеда
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    До 4. Има само една малка подробност. Трябва да разделиш въртящият момент още на 2, Когато един двигател задвижва две колела. Примерно при 1000 нютонметра съотношение 10:1 на трансмисията , въртящият момент след диференциала е 10 000, но разделен на две колела. При това BMW двигателите са 4 и всяко колело има 18 000Nm въртящ момент, освен ако не са решили да ги сумират и да са 4 х 4500, което даже е по-вероятно предвид мощността. Иначе максималната скорост остава ниска.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    До 6 и 7. С две думи, само с четене на wikipedia не става. Актрос има доста по-голям въртящ момент на колелата на първа бавна, но доста по-малък въртящ момент на последната предавка, която и да е тя. Actros има въртящ момент, но няма мощност. Това BMW има както въртящ момент от 0 оборота, така и мощност, която е три-четири пъти по-голяма от на actros, така че този въртящ момент се запазва минимум до 2/3 от максималната скорост, която няма да е под 300 км в час.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    с две думи мултипликатор на въртящ момент
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ааааа значи ако му сложат голям редуктор може да стане и 180 000Hm.!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    *радиус на КОЛЕЛАТА, не на колата
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Става въпрос на въртящ момент на колелата. Това въртящ момент на двигателя х предавателно число х радиус на колата. Преди време Мъск беше избухнал как роудстъра ще има 10к нм. Само дето се оказа че Модел S (дори не плейд) има малко над 9000 а Тайкан малко под. И освен че цифрата е красива реално нищо не каза
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    18 000Hm. въртящ момент? От какъв мотор ще ги извадят? ACTROS F- 3то поколение прави 2100Hm. !!! Предлагам на всички спедиторски фирми да започват с поръчките. Това е силно колкото 9 (девет)!! Актроса.
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    Освен това, четирите двигателя позволяват почти моментално упражняване на положителен въртящ момент на външните колела в завоя, в съчетание с отрицателен въртящ момент на вътрешните, за да се балансира прецизно за повече стабилност и управляемост в завоите. Прецизност, която е невъзможна при задвижване от един двигател.
  • #1
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 месеца )
    18 000 нютон метра отрицателен въртящ момент, регулиран на всяко колело по отделно с отделен електродвигател. Колко ли ще са фините прахови частици от спирачките при спиране? По-скоро ще клонят към 0, освен, ако спирането не е екстремно за постигане на рекорд на някоя писта.