Dacia е сензацията на годината в Европа: Sandero е най-продаваната нова кола на Стария континент, новото поколение на Duster се радва на огромен интерес, а сега към гамата се добавя и Bigster, най-големият модел на марката до момента. По този повод Automedia.bg разговаря с Давид Дюран, вицепрезидент на Dacia и шеф по дизайна на марката.
9 въпроса към Давид Дюран, шеф по дизайна на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Говорим много тези дни за информационно претоварване, за скъсяване на вниманието. Трябва ли и автомобилният дизайн да става все по-експресивен и дори крещящ, за да привлича вниманието?
- Бих казал, че да. Рискът да прекалиш с дизайна в тази ситуация става все по-голям, защото всеки се мъчи някак си да изпъкне сред тълпата. Но за нас това не е правилният начин да се проектира една кола. Излишъците в дизайна струват много пари, и не носят много полза на клиентите. Затова ние предпочитаме изчистен дизайн, прости повърхности. А парите, спестени от това, да използваме практично - за малко по-добри материали по таблото например, малко допълнителни технологии.
- Бих казал, че да. Рискът да прекалиш с дизайна в тази ситуация става все по-голям, защото всеки се мъчи някак си да изпъкне сред тълпата. Но за нас това не е правилният начин да се проектира една кола. Излишъците в дизайна струват много пари, и не носят много полза на клиентите. Затова ние предпочитаме изчистен дизайн, прости повърхности. А парите, спестени от това, да използваме практично - за малко по-добри материали по таблото например, малко допълнителни технологии.
Видео от интервюто ни с Давид Дюран вижте тук:


0