Dacia е сензацията на годината в Европа: Sandero е най-продаваната нова кола на Стария континент, новото поколение на Duster се радва на огромен интерес, а сега към гамата се добавя и Bigster, най-големият модел на марката до момента. По този повод Automedia.bg разговаря с Давид Дюран, вицепрезидент на Dacia и шеф по дизайна на марката.
9 въпроса към Давид Дюран, шеф по дизайна на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Колегите ви дизайнери отдавна се оплакват, че трябва да отговарят на все повече изисквания: за безопасност, за емисии и аеродинамика, за задължителни системи в колата и така нататък. Означава ли това, че колите ще стават все по-еднакви?
- Разбира се, когато трябва да спазваме едни и същи правила, е нормално да виждате едни и същи дизайнерски решения при различни марки. Вярно е също, че тези ограничения при проектирането на нов автомобил стават все по-големи. А в Dacia е още по-сложно, защото ние имаме така наречения design-to-cost процес. Ние не започваме с дизайна и после да стигаме до цената, а започваме наопаки - от цената, и съобразно нея, знаейки цената на всеки компонент, правим дизайна. Това добавя още ограничения. Но, от друга страна, колкото повече пречки има, толкова по-креативен става един дизайнер. И толкова повече оригинални идеи се раждат. Като нашите модулни рейки на покрива, които могат просто да се развият и от надлъжни да станат напречни.
- Разбира се, когато трябва да спазваме едни и същи правила, е нормално да виждате едни и същи дизайнерски решения при различни марки. Вярно е също, че тези ограничения при проектирането на нов автомобил стават все по-големи. А в Dacia е още по-сложно, защото ние имаме така наречения design-to-cost процес. Ние не започваме с дизайна и после да стигаме до цената, а започваме наопаки - от цената, и съобразно нея, знаейки цената на всеки компонент, правим дизайна. Това добавя още ограничения. Но, от друга страна, колкото повече пречки има, толкова по-креативен става един дизайнер. И толкова повече оригинални идеи се раждат. Като нашите модулни рейки на покрива, които могат просто да се развият и от надлъжни да станат напречни.
Видео от интервюто ни с Давид Дюран вижте тук:


0