Всеки дебют на автомобил е чакан с нетърпение. Някои оправдават очакванията, други разочароват. Но има и модели, които откровено шокират - в положителен смисъл. Британското издание Autocar е направило своя селекция на тези позитивни сензации.
Колите, които шокираха света (ГАЛЕРИЯ):
Buick не е марката, която идва на ум, когато мислите за производителност. Освен ако не е за голф колички. И все пак, през 80-те години (полу)премиум марката на General Motors направи своя домашен Regal по-бърз от Chevrolet Camaro.
Grand National прави своя дебют през 1982 г., за да отпразнува успеха на Buick в състезанията NASCAR. 4,1-литровият V6 на оригиналния автомобил можеше да даде само 125 к.с.
Buick премахна модела през 1983-а, но го върна през 1984 с 200 к.с. от 3,8-литров V6 с турбокомпресор. Мощността постепенно нарасна и стигна връх при 1987 GNX, един от най-колекционерските модели на Buick.
На хартия лимитираното издание GNX може да се похвали с 276 к.с.; в действителност числото беше по-близо до 300. Buick смали показателите, за да защити имиджа на Chevrolet Corvette. Още един пример за това, че GM се тревожи повече за собствените си марки, вместо да мисли за тези на конкурентите.


0