Три модела на Volkswagen - Tiguan, Passat и новият Tayron, получиха мощен турбо двигател. Четирицилиндровият 2.0 TSI е комбиниран с роботизирана DSG и задвижване на всички колела 4Motion и позволява да се подобрят не само динамичните характеристики, но и възможностите за теглене.
При кросоувърите двигателят произвежда 204 или 265 конски сили, като във втория случай той е идентичен с този при Golf GTI. Изключението е в това, че максималният въртящ момент при Tiguan и Tayron е увеличен от 370 на 400 Nm. При Passat по-наточеният двигател се предлага само във версията R-Line.
Tayron и Tiguan с мощност 204 конски сили ускоряват до 100 км/ч за 7,5 сек, а максималната скорост е 220 км/ч. Средният разход на гориво според цикъла WLTP е 7,5-8,3 литра на 100 км. С по-мощния двигател динамиката ще се подобри значително: 5,9 сек и 242 км/ч за Tiguan и 6,3 сек. и 240 км/ч за Tayron. Комбито Passat 2.0 TSI 4Motion ще бъде още по-бързо - 5,8 сек. до 100 км/ч и максимална скорост от 250 км/ч.
Освен това и трите модела със задвижване на всички колела вече могат да теглят ремаркета с тегло от 2,2 до 2,5 тона. Те дори имат специален режим на движение Trailer, който се активира автоматично и променя алгоритъма за разпределение на сцеплението между осите. Цените на Tiguan 2.0 TSI 4Motion започват от 48 175 евро, на Tayron - от 50 770. Цената на Passat 2.0 TSI 4Motion с пет врати е 62 990 евро.