Изцяло новият Mercedes-Benz CLA се предлага като с ДВГ, така и като EV, и малко след пускането на седана германският модел беше представен и във версия Shooting Brake. Засега тя ще се предлага само в електрическо задвижване.

Промените спрямо седана започват от B-колоната. Покривът е удължен и включва изцяло панорамен стъклен панел, докато отзад има LED задни светлини, свързани със светлинна лента. Новата форма подобрява пространството за главата на втория ред с 26 мм и също така увеличава товарното пространство до 1290 литра със сгънати седалки.
В сравнение със стария CLA Shooting Brake, новият е с 35 мм по-дълъг, с 25 мм по-широк и с 27 мм по-висок. Междуосието е увеличено с 61 мм. Подобно на стария модел, новото комби може да тегли 1800 кг.

В Mercedes особено се гордеят с панорамния покрив на автомобила. Той е изработен от топлоизолационно стъкло с инфрачервено-отразяващо и нискоемисионно покритие от вътрешната страна. Стъклото включва и 158 звезди, които могат да бъдат осветени заедно със стандартната система за амбиентно осветление на кабината. Собствениците могат също така да изберат електрохромна функция, която може да промени стъклото от прозрачно в непрозрачно.
Засега а пазара излизат само две електрически версии на новия CLA Shooting Brake, тъй като 48-волтовите меки хибридни ДВГ няма да се появят на пазара до следващата година. В основата на електрическата гама се намира версията CLA 250+ Shooting Brake с EQ технология, докато над него е CLA 350 4Matic.

И двата модела използват една и съща 85 kWh никел-манган-кобалтова (NMC) батерия, но докато CLA 250+ е ограничен до 268 к.с. и 335 Нм, CLA 350 осигурява 349 к.с. и 515 Нм. Базовият модел може да достигне 100 км/ч за 6,8 секунди, докато CLA 350 завършва спринта за 5,0 секунди. Максималната скорост и в двата случая е 210 км/ч. Интересното е, че електрическата CLA използва двустепенна скоростна кутия, което гарантира, че има много мощност дори при по-високи скорости.
От по-голямо значение от ускорението е пробегът. CLA 250+ може да измине до 761 км с едно зареждане по цикъла WLTP, докато CLA 350 постига 730 км. И двете версии поддържат DC зареждане до 320 kW, което означава, че до 310 км пробег могат да бъдат добавени само за 10 минути.

Кабината на новия Shooting Brake е почти идентична със седана. Това означава, че има същото табло, доминирано от плоска повърхност, която може да побере до три екрана, когато MBUX Superscreen е опция. Това табло съпоставя елегантните линии, които ще намерите от външната страна на колата.
Mercedes-Benz все още не е обявил подробности за цените и наличността на новия CLA Shooting Brake, но той трябва да започне да достига до дилърите преди края на тази година.
Още снимки на новото комби - вижте в галерията:


0