Дългото време за загряване на двигателя е проблем, с който много шофьори се сблъскват през зимата. И загряването отнема значително повече време от обикновено, това означава, че има колата е повредена, категорични са автомобилни механици.
„Често причината за дългото загряване на двигателя е дефектен термостат. През лятото този проблем може дори да не се забелязва, но през зимата се проявява по-забележимо. Пръчката на термостата може да задръсти и тогава антифризът ще циркулира в един голям кръг, което ще доведе до забавяне на загряването на двигателя“, обясняват експерти.
Запушените радиатори на нагревателя също водят до дълго време за загряване поради неадекватен топло обмен. За нормалното отопление на купето, както и за работата на двигателя е важно тази част да се проверява и сменя навреме.
Проблемите с циркулацията на охладителната система също могат да доведат до повишен разход на гориво и дълго време за загряване. Възможно е да има различни вариант – запушване на системата, повреден сензор за температура на охлаждащата течност, счупен вентилатор на охладителната система и други проблеми.