IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво е необходимо, за да се убие най-надеждният V6 на Toyota?

Разглобяване на V6 мотора от семейството VZ разкрива причините (ВИДЕО)

Toyota е добре известна с производството на едни от най-надеждните двигатели на планетата. Едни от най-здравите са V6 моторите от семейството VZ, които японската компания пусна в края на 80-те години. Те успяха да си изградят не само репутация за надеждност, но и се оказаха много лесни за обслужване и евтини за поддръжка. Понякога обаче е те се повреждат, при това непоправимо.


Toyota двигател


Точно това се случи с този двигател, попаднал при експертите от YouTube-канала I Do Cars. Този 5VZ-FE е рядък пример за повредена Toyota V6. Водещият твърди, че го е получил в това състояние, като не знае дали идва от 4Runner (1996-2002), Tacoma (1995-2004) или Tundra (2000-2004). Извън САЩ този мотор се поставя на Land Cruiser Prado, Grand HiAce и Hilux.

Първите впечатления при разглобяването са добри. Един поглед под капаците на клапаните разкрива здрави разпределителни валове и само с незначително износване на капачките на гърбиците. Няма никакви метални люспи или „млечно“ масло, само малко потъмняване на алуминия. Премахването на главите също не разкрива никакви изненади, като уплътненията на главата са непокътнати.



Едва когато водещият отива да провери позицията на последното бутало, нещата се объркват. Вместо да стои на място, то се движи в цилиндъра, което показва, че вече не е прикрепено към коляновия вал, а това не е добре По-нататъшното разглобяване разкрива парчета биела, разпръснати около масления съд, отделени от буталото.

Тези парчета са причинили още повече щети, тъй като са попаднали около картера, като в крайна сметка пробиват дупка в блока. Механикът подозира, че виновникът тук е наводнен цилиндър. Виждайки, че уплътнението на главата е в добро състояние, той смята, че блокирал инжектор е изхвърлил гориво в цилиндъра, спирайки буталото да може да се компресира, което води до касапницата. При резервни части, струващи около 1000 долара, е малко вероятно този двигател някога да бъде възстановен.


0 от 500