IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Всеки четвърти автомобил има акумулатор в лошо състояние

Проучване показа кои марки имат най-надеждни батерии и кои най-лоши

Проучване, проведено върху 300 000 превозни средства, движещи се по пътищата на Франция, показва, че един на всеки четири автомобила има акумулатор в лошо или дори опасно състояние. Данните на компанията Carly, която е специализирана в диагностиката на свързани автомобили, показва на какъв риск са изложени всекидневно много шофьори. И колко е важна редовната проверка на акумулатора и неговата поддръжка.


проучване


Голяма част от шофьорите карат с дефектен акумулатор, излагайки се на значителни рискове. Благодарение на най-съвременна технология ние точно оценяваме състоянието на батериите, като анализираме ключови параметри като модели на разреждане, поведение при зареждане и нива на напрежение на празен ход", коментира Марк Екерлен, представител на Carly.


Рисковете, свързани с проблемен акумулатор, са напълно реални. Когато е в добро състояние, батерията допринася за ефективното задържане на заряда и надеждното стартиране. И обратното - в лошо състояние ще има по-високи от нормалните спадове на налягането и ще доведе до потенциални затруднения при стартиране, особено при екстремни метеорологични условия, като настоящия екстремен студ. При много лошо състояние акумулаторът просто изисква незабавна подмяна, необходима за избягване на обездвижване на автомобила и възможни ремонти.

Проучването, проведено от Carly, доведе до идентифицирането на някои от превозните средства, които са най-засегнати от батериите в лошо състояние. Лидери по надеждност с акумулатори в добро състояние са Alfa Romeo (80,38%), Citroën (79,88%) и Mazda (78,47%). На обратния полюс – със силно увредени акумулатори са Honda (28,57%), Nissan (28,48%) и Kia (24,94%), като при всички тях е нужна незабавна подмяна.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лъжа ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости.Статията е неточна и писана за да събира интернет трафик за реклами.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Моя акумулатор е от евтините 45Ач на 7 години, зимата иска зареждане няколко пъти но не се предава. Най-важното е да не се оставя акумулатора дълго време да стои разреден под 12 волта.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Понеже в статия се говори за "поддръжка", при съвременните акумулатори това се свежда само до редовна проверка с мултицет и зареждане при нужда. И разбира се да се поддържат клемите чисти с добър контакт. То друго няма какво да му поддържаш щото сега всички акумулатори са запечатани и не може да бърникаш в тях и да им сменяш електролита както беше едно време. Все още има и класически акумулатори с капачки но те се ползват за външно захранване. Не за коли.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При съвременните коли има закачени много паразитни електронни системи които консумират енергия докато колата стои на паркинг. Също и навиците на шофьорите са от голямо значение. Например ако често слушате силна музика в колата или пускате светлините при изгасен двигател това съсипва акумулатора. За любителите на музиката е добре да си инсталират втори акумулатор най добре литиев който да захранва само аудиосистемата независимо от главния акумулатор.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Проблеми с акумулатора има най много при колите с големи двигатели, особено дизелите които се карат само градско на къси разстояния и няма достатъчно време колата да загрее и акумулаторът да се зареди напълно. С течение на времето особено през студените месеци почва да губи заряд и животът му се скъсява преждевременно ако не се зарежда периодично с външно зарядно или колата да се кара извънградско поне 1 път в седмицата. При правилна експлоатация оловните акумулатори издържат 10-12 години.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно предната ми Киа беше с AGM акумулатор, 6 години я изтърпях без смяна.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да разбираме че акумулаторите са кекави, дадени марки автомобили имат проблеми с електрониката и ги съсипват или шофиращите определени марки се грижат повече за този елемент?
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Митична врачка ( преди 2 месеца )
    Най зле са акумулаторите на Тесла.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ако зимата не я карате купете си тестер за акумулатор и нормално зарядно което симулира че автомобила се движи - зарежда и разрежда и всичко е о.к.