IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru на цената на Porsche? Възможно е, и то в Европа!

На някои пазари хибридното задвижване и LPG не помагат на моделите на японската марка

Subaru предлага автомобили с висока проходимост много преди появата на SUV, като те са преобладаващият тип модели в гамата на японската марка. Някога те бяха високо ценени, но сега имат допълнителен проблем на един от пазарите в Европа, където Outback, например, вече струва близо 100 000 евро и попада в ценовия диапазон на Porsche.


Subaru Outback


Трудно е да се разбере, защо марка като Subaru, с репутацията, която има, продава толкова малко коли на Стария континент. Според официалните данни на производителя те са 27 300, което прави средно по 1000 бройки за всяка държава в ЕС. И този резултат е на фона, че това са едни от най-надеждните автомобили в света.

Факт е, че моделите на японския бранд не са евтини, но не са и премиум, въпреки че в една държава на континента са поставени на наистина непосилно високо ниво. Нидерландия е един от пазарите, които инвестират най-много в електрификация, а модели като Subaru Outback са далеч по-добри от други предложения на пазара.


Subaru Outback 2022


Този конкретен модел не е от онези, които могат да се похвалят с голяма ефективност, тъй като има 2,5-литров бензинов двигател с мощност 170 к.с., който, въпреки че се задвижва на бензин и пропан-бутан, не е пример за ниска ефективност и намалени нива на вредни емисии. И това е проблем в страната на лалетата, защото там облагат новите автомобили с данък, наречен BPM.

В случая с Outback неговите вредни емисии са 193 гр/км, което в Нидерландия означава BMW в размер на 34 475 евро. Така цената достига 78 920 евро за базовата версия, тоест поскъпването е с цели 44%. Самият данък се изчислява като процент от нетната каталожна цена, включително определено допълнително оборудване и аксесоари, но без ДДС. С други думи, колкото по-взискателен е потребителят по отношение на оборудването, толкова по-висок е BPM.


Subaru Crosstrek


Проблемът не е само при Outback, но и при най-популярния модел на Subaru в Европа – Crosstrek, който също се превръща в луксозен артикул. Базовият модел с 48V хибридна система и само 136 к.с. струва 59 200 евро, докато по-високите версии са оценени 61 200 евро и 63 200 евро. При 174 г/км за този модел означава BPM от почти 24 000 евро.


0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Субару е надеждна кола когато се поддържа правилно. А при нас няма от кого. "Официалното представителство" е точно до това на КИА. Тоест, марката само на теория е представена у нас. Кростек и Форестър са със средни оценки из цяла Европа. На цени от 70-80 хил до към 100 000. Общо взето в Щатите е сред по-достъпните и това я задържа на пазара. Само за втора ръка у нас, ремонтите и частите са доста скъпи.
  • #14
    2 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    До 12 - и затова я държа,супер удобна,много сигурна,икономична за голямо комби с постоянно 4х4,с удължената гаранция е до 2028,евтина поддръжка. Дори мисля да и направя сериозен ъпгрейд, само да намеря подходящо WRX автомат от САЩ за донор. Митьо е ско пен за тези усещания. Ще налея повече пари от колкото в момента струва колата и ще и се кефя още много време, а той ще злобее и реве вечер в ъгъла, че пак не е успял да ме засегне! Мите,небой се за харчовете ми,Мъск се грижи да ги покривам :-) :-)
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    До 12 - Леворг 2020, 2,0 атмосферен, CVT. За съжаление заради ЕС глупостите,нямаме достъп до версията 300 к.с. за Азия и Австралия.Не, че като ми остане повече време няма да и намеря донор и да я направя такава :-) Специално с леворга няма излизане от асфалта.Много е ниска.Но е адски стабилна и балансирана кола.На мокро и сняг се държи супер.Мудна ... от 50 до 100 да, от 0 до 50 все още ме изненадва как набира.Спокойно държи 160-180 на магистралите.За мен е страхотна семeйна кола.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До #11 ( преди 4 месеца )
    Същият вариатор ли е? Колата не е лоша, но спред мен е единствено за хора, на които все пак се налага да излизат извън асфалта - фермери, строители, геодезисти... или пък хора с къща/вила със затруднен достъп. Иначе не си струва, защото е скъпа и мудна.
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Митьо,дай адрес да ти пратя ваучер да покараш новия Аутбек,та поне да се докоснеш до ново Субару!Ако не бяха твоите дружки дате съжалят и дадат такъв за ТеслаРент и тесла нямаше да се докосвал!И за Дачия ще ти пратя,че очевидно и нова Дачия не си докосвал!Слабото място на РУК е като види бунак да лъже и говори за неща от които не вдява.Тогава едва се сдържа.Днес е неделя,след като си вземеш седмичната баня,*** запали една сещичка да благодариш,че не съм те срещал на живо,че си жив и здрав още
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Колю ( преди 4 месеца )
    До: до 2: Още не мога да реша по-смешно или по-тъпо е изказването ти. Както казваше дядо ми: просто, просто, та чак свири.
  • #9
    5 rate up comment 15 rate down comment
    до 2 ( преди 4 месеца )
    Намерихме болната точка на РУКоделието. Типични симптоми на японофилска психопатия - чувства се прецакан от покупката, но ще я защитава до последната капка кръв, за да не си признае, че е сгрешил. За едно се изпусна, обаче: Субару по качества може да се сравнява само с марка като Дачия.
  • #8
    13 rate up comment 8 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    До 3 - от далече си личи че до ново Субару си имал досег,колкото и до електричка!Софтуера е изключително добър.Eyesight продължава да е една от най-сигурните системи за подпомагане на шофирането в света!Обслужването на колата е средно 250Евро на година,което е 2-3 по-малко от повечето марки!Скъпа?за теб може би!Крострек и Форестър хибрид са си направо в ценовия диапазон на Дъстър,и то с кожа,постоянно 4х4,Eyesight.Айде да спреш с разкази по картинки и "на една комшийка,сина на стринка и каза,че"
  • #7
    19 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Замърсяваща?Субару са едни от малкото които показват реални емисии!За разлика от немските например,където много модели реално надвишават 200г. но по каталог са 110!А тоя по-долу,само като прочетох "японофил" и ми е ясно кой е!Субаруто на жена ми вече е на 5 години,кара се основно градско - среден разход 8/100!Извън града пада на 6,5!Твоя дърт дизел със сигурност харчи повече!Колата минава ТЮВ винаги без забалежки!За разлика от мечтаните от теб тесли,които на полувина по малко години ги връщат!
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нееее, ама електричките изцяло по пазарен път се изравниха с ДВГ. Не с данъци и такси за едните и субсидии и отстъпки за другите.