IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото BMW X5 ще получи двигател, разработен с Toyota

Популярният SUV запазва платформата, ще има и версия на водород с японско участие

Следващото поколение на BMW X5 ще излезе през 2026 година, като в разработката на задвижващите му системи участва и Toyota. Популярният SUV ще се предлага в различни варианти на задвижване – бензин, дизел, plug-in хибрид, електричество (iX5) и водород, като последният от тях трябва да бъде готов през 2028, съобщава британското издание Autocar.


BMW X5


За разлика от по-малкото си „братче“ X3, новото X5 няма да използва платформата Neue Klasse, а ще продължи на сегашната CLAR. Това ще позволи на кросоувъра да запази пълния набор от двигатели с вътрешно горене, които не се вписват в архитектурата, създадена преимуществено за електрически превозни средства. Сред аргументите в полза на CLAR е и възможността за продължаване на производството на X5 в САЩ, като BMW инвестира 1,5 млрд евро в модернизиране на завода в Спартенбърг.

Електрическото BMW iX5 няма да бъде засегнато от използването на ДВГ, като версията на ток ще получи електрически компоненти от ново поколение, използвани при Neue Klasse. Това са най-новите „кръгли“ батерии и 800-волтова електрическа система. Гъвкавостта на платформата CLAR е от огромно значение за баварския производител, тъй като X6 и X7 използват повечето компоненти от X5.

При старта на продажбите на новото поколение на върха на гамата ще се настани X5 M60, като на отделните пазари под това име ще се предлагат различни задвижващи системи. В Европа, например, ще се залага на plug-in хибрид с 3,0-литров битурбо двигател с 6 цилиндъра, докато в САЩ и Близкия изток изборът пада върху хибрид с 4,4-литров V8. Топ-версия X5 M навсякъде ще запази битурбо V8 мотора.

Освен това бъдещите X5 и iX5 ще получат и дизайнерски елементи от концепциите Neue Klasse, включително нова предна част с триъгълни фарове. За двата модела е предвидена и нова графика на фаровете с форма на X. Както при новия X3, екстериорната обработка на повърхността на X5 и iX5 се очаква да бъде по-малко изваяна и да придобие по-гладък цялостен вид.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    хаха какво рече ? ( преди 1 месец )
    какво ще рече Кайен с малко модификации? :D :D
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Напиши в търсачката porsche cayenne off road и виж видеа какво прави в гората с малко модификации. BMW X5 никога няма никакъв шанс. Поршето със 35 инча гуми въобще не отстъпва на истинските джипове по проходимост въпреки че не е на рама и няма цял мост. Просто трябва да си го прежалил. А малко хора имат пари топки за това.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Стига съчинения ( преди 1 месец )
    Чакъл и полянка не е офроуд, колега Скъсан. Кайенът доста дълго е разработван и то точно с мисъл за офроуд. Ако не вярваш, провери историята на модела. Колкото до БМВ xДрайв, смятам че нямаш никакъв опит с 4x4 и рама. Хубава е x3ката, но си е лъскав паркетник за заснежено и мокро.
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Аз пък ще ти кажа, че дори старата Х3 е сто пъти повече джип от стъкления Кайен, който според теб е голяма работа, ама ако го преработиш...Със стара Х3 съм обикалял Родопи и Рила по камънаци и калища, без да съм преработвал каквото и да е. И да ти кажа, Хдрайв и Симетрикал драйв на Субару са най-добрите фул тайм 4х4. Истински. Само с едно зацепено колело те изтегля. Без значение предно или задно.
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    BMW Х5 всъщност не е джип и в реални условия извън пътя въобще не е проходимо. Окачването е слабо и няма ход, xdrive системата не работи добре на пречен терен. За сравнение например Porsche Cayenne което всички го смятат за абсолютен паркетник всъщност е доста проходимо офроуд. Особено ако се повдигне малко с по дълги пружини и се сложат подходящи гуми се справя отлично.
  • #3
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    БМВ са много хитри. От 7-8 години лъжат Тойотка и ЕС, че ще пускат водородно Х5, но "друг път". Трябваше да е 2025, но когато годината дойде, стана 2028. През 2028 ще кажат 2031. Цуцкат си субсидии за "разработки" от Германия и ЕС, точно както Тойотка прави с Япония и Калифорния. Потребителите и бизнесът вече им показаха един голям и среден, но някои политици още се правят на слепи.
  • #2
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кликбейт за побъркани японофили.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 месец )
    Това не може да е новата Х5'ца, изглежда твърде нормално и хубаво.