Следващото поколение на BMW X5 ще излезе през 2026 година, като в разработката на задвижващите му системи участва и Toyota. Популярният SUV ще се предлага в различни варианти на задвижване – бензин, дизел, plug-in хибрид, електричество (iX5) и водород, като последният от тях трябва да бъде готов през 2028, съобщава британското издание Autocar.
За разлика от по-малкото си „братче“ X3, новото X5 няма да използва платформата Neue Klasse, а ще продължи на сегашната CLAR. Това ще позволи на кросоувъра да запази пълния набор от двигатели с вътрешно горене, които не се вписват в архитектурата, създадена преимуществено за електрически превозни средства. Сред аргументите в полза на CLAR е и възможността за продължаване на производството на X5 в САЩ, като BMW инвестира 1,5 млрд евро в модернизиране на завода в Спартенбърг.
Електрическото BMW iX5 няма да бъде засегнато от използването на ДВГ, като версията на ток ще получи електрически компоненти от ново поколение, използвани при Neue Klasse. Това са най-новите „кръгли“ батерии и 800-волтова електрическа система. Гъвкавостта на платформата CLAR е от огромно значение за баварския производител, тъй като X6 и X7 използват повечето компоненти от X5.
При старта на продажбите на новото поколение на върха на гамата ще се настани X5 M60, като на отделните пазари под това име ще се предлагат различни задвижващи системи. В Европа, например, ще се залага на plug-in хибрид с 3,0-литров битурбо двигател с 6 цилиндъра, докато в САЩ и Близкия изток изборът пада върху хибрид с 4,4-литров V8. Топ-версия X5 M навсякъде ще запази битурбо V8 мотора.
Освен това бъдещите X5 и iX5 ще получат и дизайнерски елементи от концепциите Neue Klasse, включително нова предна част с триъгълни фарове. За двата модела е предвидена и нова графика на фаровете с форма на X. Както при новия X3, екстериорната обработка на повърхността на X5 и iX5 се очаква да бъде по-малко изваяна и да придобие по-гладък цялостен вид.