IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW показа най-мощното и екстремно комби M3

Версията Competition Sport получава 550 коня и сериозно увеличение на цената

След кратка тийзър кампания BMW напълно разсекрети най-екстремната версия на комбито M3 Touring. Спортният автомобил с пет врати във версия Competition Sport (CS) стана по-мощен и по-лек в сравнение с M3, като получи по-твърда каросерия и нови настройки за шофиране на пистата.


BMW M3 CS


Модификациите доведоха до увеличение на базовата цена с 45 700 евро – точно колкото в Германия струва ново BMW 2-Series в базовите си версии.
BMW M3 CS Touring е създадено по същата рецепта като седана M3 CS, който дебютира преди година. Комбито получи същия редови шестцилиндров 3.0 турбо двигател с мощност 550 конски сили, частично базиран на двигателя на състезателния M4 GT3. В комбинация с пренастроена осемстепенна автоматична скоростна кутия M Steptronic и системата за задвижване на четирите колела M xDrive с активен заден диференциал.

Подобреният мотор ускорява новия модел до 100 км/ч за 3,5 секунди. Това е с 0,1 секунди по-бързо от обикновеното M3 Competition Touring, чийто двигател беше форсиран по време на миналогодишната актуализация от 510 до 530 к.с Максималният въртящ момент не е променен и във всички случаи е 650 Нм.


BMW M3 CS Touring


Версията CS ускорява до 200 км/ч за 11,7 секунди (минус 0,7 секунди), ускорението от 80 до 120 км/ч на четвърта предавка отнема 2,7 секунди, а на пета - 3,5 секунди. Благодарение на пакета M Driver's, който е стандартен в случая, ограничителят на максималната скорост е преместен от 250 на 300 км/ч.

Както беше при седана, комбито също е преконфигурирано с адаптивно окачване с електронно контролирани амортисьори, кормилно управление с променливо съотношение и стабилизиращи системи, които могат да бъдат напълно деактивирани при превключване в режим на задвижване на задните колела. В предварителните настройка е добавено и каране на писта. Моделът с пет врати получи различни размери (19 и 20 цола) ковани джанти с изключителен дизайн, за които се предлагат няколко опции за гуми. Спирачната мощност се осигурява от M Compound спирачки с червени или черни спирачни апарати като опция.


BMW M3 CS Touring


Собственото тегло на спортното комби е намалено с приблизително 15 кг. Това се дължи главно на по-щедрото използване на пластмаса, подсилена с въглеродни влакна (CFRP) в конструкцията. Новият преден сплитер, предният капак, корпусите на огледалата, задният дифузьор и редица интериорни части, включително рамките на седалките и декоративните елементи, са направени от композитен материал. Допълнителната подпора, монтирана в двигателното отделение, също е олекотена, за да се увеличи твърдостта на каросерията.

Отвън M3 CS Touring се откроява с по-развито аеродинамично оперение, пълнеж на радиаторната решетка и жълти дневни светлини в стила на състезателните BMW - други модели от линията Competition Sport, която освен седана включва и споделяне на платформа M4 CS купе, имат приблизително същия дизайн. Новият модел може да бъде поръчан в четири цвята – British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White и Sapphire Black metallic, като покривът и спойлерът във всички случаи ще бъдат лъскаво черни, а облицовката на спойлера ще бъде червена.


BMW M3 CS Touring


Вътре емблемите CS се намират на седалките с интегрирани подглавници, централната конзола и праговете на вратите. Стандартното оборудване включва пакет M Drive Professional с функции M Drift Analyzer и M Laptimer и 10-режимен контрол на сцеплението, мултимедиен комплекс BMW Live Cockpit Professional с прожекционен дисплей, двузонов климатроник и първокласна акустика Harman Kardon.

BMW M3 CS Touring ще се произвежда в завода в Мюнхен заедно с други модели от серията M3. Тиражът му ще бъде ограничен, но до колко бройки, съобщава. Комбито ще се продава в Европа, Австралия, Япония и Южна Корея, като доставките трябва да започнат през март. В Германия, която е посочена като основен пазар за модела, цените започват от 152 900 евро, включително 19% ДДС. За сравнение, обикновеният M3 Touring струва от 107 200 евро в родината си.


Още снимки на най-новото спортно комби на BMW - вижте в галерията:

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Име ( преди 2 седмици )
    Аве разбирачи от гуми по- долу на вас ясно ли вие въобще че комфорт и спорт са несъвместими неща. Няма как да искаш високо профилна гума за комфорт която се огъва като жаба в завой, и да си казваш аз карам спорно и съм стабилен и ми е комфортно. Едното за сметка на другото. Разберете го.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Малко хора се замислят чисто технически какво се случва когато сложиш ниски твърди гуми на кола тежаща 2 тона каквито вече са повечето съвременни коли от среден клас. Как се увеличават натоварянията върху целия автомобил. И най вече върху окачването което трябва да работи в пъти по ефективно за да компенсира вибрациите и неравностите. Затова тия новите коли се разбиват за норматив. Появи се тоя нов феномен коли още в гаранция да сменят лагери, тампони, амортисьори и всякакви части по окачване.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Измамата на нископрофилните гуми е един странен "бъг в матрицата" който обаче успя да се наложи през последните години и вече такива гуми се слагат на всякакви коли. Виждате дори и най обикновените коли от нисък клас и среден клас вече ги правят да изглеждат "спортно" и им слагат 18-20 цолови джанти с нисък профил гума. Идиотщина от всякъде. Обаче стадото се кефи и купува. Казват му че това е "спортно" и изглежда добре и овцете купуват и си мислят че са много специални. А то вози като каруца.
  • #2
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Продължават да залагат на грешни технически решения. За двигателите дори не ми се говори че много може да се изпише, но друго което супер много ме дразни в съвременните колите е масовото използване на нископрофилни гуми с големи джанти. Това е едно от многото *** технически решения и много се набива на очи и даже го направиха да е модерно и хората да го харесват чисто визуално. Да знаете от мен че от такива гуми няма никаква реална полза! Влошават возията и пътното поведение на колата.
  • #1
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Ей за това говори, чичо....Тесла Модел 3 Performance е около 59.5k евро, БМВ М3 107к евро. Коя от двете мислите има повече разходи за поддръжка и да се държи на пътя въобще??? Та сте се "зачекнали" за вчерашната статия за големия брой Модел 3 които не минават първия си преглед заради неправилна поддръжка!!!! Само да потвърдя че нямам личен опит с нито един от гореспоменатите автомобили, но предполагам на всеки му е ясно какъв е отговора на въпроса ми, нали????