Перфектно запазен Bricklin SV-1 от 1976 година беше открит в САЩ. Редкият канадски спортен автомобил изобщо не е използван близо половин век. Километражът на купето показва само 80 км. Каросерията, велуреният салон и двигателят са добре запазени, наложило се е само смяна на повреденото предно стъкло.
Между 1974 и 1976 година са произведени едва 2900 бройки от модела, като този конкретен автомобил е последният. Интересното е, че той е сглобен на ръка, защото поточната линия вече не работи поради факта, че производителят фалира.
Bricklin SV-1 е оригинално купе с врати тип "крило на чайка" (те се вдигат с помощта на електрическо задвижване) и прибиращи се фарове. Това е най-безопасният автомобил за времето си (SV-1 е съкращение от "safety vehicle one"), защото има здрава рама на каросерията и масивни полиуретанови брони. Панелите на тялото са направени от фибростъкло.
Спортният автомобил от 1976 година се задвижва от 5,8-литров V8 двигател на Ford, който развива мощност от 175 конски сили. Съчетан е с 3-степенен автоматик. Максималната скорост е 180 км/ч. Първите модели от 1974-та пък са оборудвани с 5,9-литров V8 двигател на American Motors Corporation (AMC), съчетани с 3-степенна автоматична и 4-степенна ръчна скоростна кутия.
Тест, направен от експертите на списание Car and Driver през май 1975 година, показва, че представянето на Bricklin е сравнимо със съвременника му Chevrolet Corvette - единственият друг северноамерикански спортен автомобил с две седалки, каросерия от фибростъкло и V8 двигател по онова време.
Компанията Bricklin Vehicle Corporation е основана от американския бизнесмен Малкълм Бриклин. Той е прочут с това, че е първият човек, който вкарва модели на японския бранд Subaru в САЩ през 1968 година, а по-късно импортира югославските автомобили Zastava под името Yugo.