IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Скрита функция в колата помага за прочистване на цилиндрите

Много от съвременните шофьори не знаят, че това може да ги спаси през зимата

Въпреки наличието на високотехнологични решения в техните автомобили, много шофьори понякога дори не подозират скрити функции, които могат значително да опростят живота им в най-трудните ситуации. Някои от тях са са свързани с опростяване на процеса на стартиране на двигател с вътрешно горене през зимата.


двигател


Студеното време причинява много проблеми на шофьорите. Една от най-неприятните ситуации е трудното стартиране на двигателя, когато свещите се заливат с гориво след няколко неуспешни опита. В такива случаи много собственици на автомобили премахват свещите, подсушават ги и ги монтират отново. Но не всички шофьори могат да направят това.

Тук влиза в действие функцията за прочистване на цилиндрите, която производителите са предоставили за автомобили с карбуратор и инжекцион. Тази опция елиминира необходимостта да се заврете под капака, предлагайки решение на ниво бордови компютър. Предлага се на много модели, а инструкциите за активиране на тази функция са универсални за повечето автомобили.

Както вече стана ясно, този метод работи изключително за автомобили с карбуратор и инжекционни системи. Въпреки това, някои японски и германски автомобили, произведени в началото на 2000-те, може да нямат тази функция. Така че е по-добре да проучите инструкциите за автомобила, преди да я използвате.

За да активирате режима на прочистване на цилиндрите, просто седнете зад волана, поставете ключа в контакта и натиснете педала на газта докрай. След това трябва да завъртите ключа в начална позиция и да задържите стартера включен за 7-10 секунди. Когато газът е напълно натиснат, инжекторите блокират подаването на гориво и въздухът, влизащ в двигателя, помага за изтласкване на излишния бензин от цилиндрите, като същевременно изсушава запалителните свещи. След това е достатъчно да отпуснете педала на газта, за да опитате да запалите двигателя.

Ако това не подейства от първия път, можете да повторите процеса отново, но е важно внимателно да следите състоянието на акумулатора, за да не го разредите напълно.


0 от 500
  • #10
    30 rate up comment 3 rate down comment
    Ivan ( преди 3 месеца )
    Пълна глупост!
  • #9
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То вече останаха ли коли с карбуратори
  • #8
    7 rate up comment 18 rate down comment
    Браво Пешо ( преди 3 месеца )
    Дежурните хейтаци леят жлъч, защото след години псуване, сега научават че колата която вече е заминала на вторични е имала тази функция, пък те мамини сладки са подсушавали свещи при - 10.
  • #7
    30 rate up comment 3 rate down comment
    666 ( преди 3 месеца )
    Автора е чел материал и ни го предлага, който се отнася за палене на москвич.
  • #6
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Че то на моята кола няма механична връзка между *** на газта и дроселовата клапа. Кво прайм?
  • #5
    45 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2,3 и 4-ти, да не забравяме, че Петър черпи информация най-вече от експерти на изданието "За рулем". Понеже не съм сигурен дали все още се продава у нас, най-вероятно е намерил в някое мазе броеве от преди 30-35 г., когато го имаше по РЕП-овете и сега ни залива с информация:))
  • #4
    29 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Петърчо, мамин сладък, как ще вадиш и чистиш свещи на пътя? Свещи на съвременна кола се затягат с динамометричен ключ, а всеки ***, попаднал в цилиндъра може да ти стъжни живота. Съвременните коли не цапат свещи при палене по една проста причина. Компютърът определя подаването на гориво. Педалът на газта само подава информация на компютъра.
  • #3
    34 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това е проблем при карбуратори и някои моно инжекции. Т.е. коли на по 30+ години. Дори в архивния автопарк в БГ не са останали много такива.
  • #2
    27 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това са глупости, може да е функция при някоя стара бричка, при 15г и по-младите автомобили които се плаят с бутон не работи.
  • #1
    42 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Когато газът е напълно натиснат..."?!?! Петре, газът или газта? Разлика правиш ли?