IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

От компактни коли до гиганти - как се промениха 12 култови модела

Увеличението на размерите при някои модели е направо потресаващо

През последните десетилетия автомобилите са нараснали значително по размер и тегло. Експерти анализираха еволюцията на 12 известни модела, за да разберат защо съвременните коли са толкова масивни. Основните причини са повишените изисквания за безопасност, въвеждане на нови технологии и променящи се потребителски предпочитания, при които обаче основно си остава желанието за комфорт.


VW Golf


В същото време обаче големите размери създават трудности за градската мобилност и увеличават разхода на гориво. Също така големите автомобили са по-опасни както за останалите участници в движението, така и за пешеходците.


Как се промениха на размери 12 култови модела (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Аз лично не визирам екстри, които създават комфорт, а онези добавки за "безопасност". Дори не за ESP, но за неща като потегляне по наклон, спиране защото не знам си какво и къде се е появило, те са доста и аз дори не ги знам всичките. Или онези, които изземват управлението на кормилото и активно го използват вместо теб. Това са притеснителните моменти, но навярно са полезни за съвременните шофьори, заети да цъкат по телефони или екраните на автомобила.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Колата ми има дневни светлини,автоматични светлини и чистачки, няма как да повярвам че има хора да са против или против abs, esp, или против адаптивен круйз-контрол, подгрев на седалки и волан, климатик, ел. стъкла....
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Всъщност има неща, за които е прав първия коментиращ. "Новите" шофьори, които се впускат в това да управяляват автомобили, трудно са научили отговорите на тестовете, камо ли да знаят как се управлява. Така че наличието на асистенти става нужно за тези екземпляри, защото инак ще сеят много повече смърт по и около пътя. За мен и за него може да не са нужни тези асистенти, но за болшинството хора е нужно. Освен това не се знае дали с напредването на възрастта няма да ги оценя подобаващо асистентите
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    А, цолажа на джантите расте пропорционално на цолажа на котетата на кифлите шофьорки....
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    пак съм #1 ( преди 2 седмици )
    РУК-чо, първо се пише "охотно", а не произлиза от Ухо. И тук можем да прекратим - с илитерати няма какво да се спори. Но все пак: (второ) карам кола на 20 години просто, защото тези на 30 вече се разпадат. И трето, за разлика от теб, съм могъл да изпробвам много повече коли за 50 години, за да знам кое БЕШЕ качествено и полезно и кое Е напомпан маркетингов трик. Да намесваш и политика тук, за найсти път говори колко си проззззззззд (намерИ си правилния правопис в речника, нед0н0сче). ***. :-(
  • #8
    8 rate up comment 8 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    До 1 - Много ме радват такива мнение от антипотребителски настроени другари комунисти,които са против всичко "излишно" докато ухотно го ползват!Интересно ми е лада 7 или ситроен дьошво караш?И това мнение през радиоточката или по телеграма от пощата го пусна.Колите станаха по-удоби,по-сигурни,по-комфортни.На който не му харесва,в мобилето още има Голф 2 и Кадет!Ама нещо не ги карате много!Единствената константа е,че плюете новите коли.А като станат 10 годишни ги хвалите.Така е вече 36 години
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 2 седмици )
    Най-после адекватни коментари под една статия. Само не съм съгласен, че всички новости и системи за сигурност не са полезни. От личен опит, някой помагат и на по-лошия шофьор, а и нали и това е целта! По-малко птп и жертви на пътя. С кеф бих пробвал и тава със спазване на дистанция в градски условия, ама ме е още шубе.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    За ауди а6 не намирам инфо да е 900кг, за много по-малко намирам. Някои нещо да каже?
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    на който са му големи съвременните автомобили има сапунерки като Microlino или Fiat -Opel - Citroen Ami в който да се чувства свободен да се придвижва в градската джунгла истината е че има норми за безопасност както и критерии за комфорт и обем на багажно пространство които купувачите търсят затова има и 12 различни класове от А до J които да отговорят на търсенето както се казва на всекиму според потребностите на всеки му според възможностите
  • #4
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Как да покажеш едновременно, че си алчен негодник и че мразиш читателите си караш ги 24 пъти да кликат и презареждат стайката ти с реклами, която си откраднал отнякъде и си оформил неграмотно.