IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от пробега си запазват електромобилите в студа?

В първата петица са четири модела на американски производител, показва проучване

Всички автомобили губят от ефективността си в студеното време. Независимо дали се задвижват от ДВГ или електричество, разходът за гориво/ток се увеличава при по-суровия зимен климат. Това е неприятната новина за всички шофьори, независимо от задвижването.


Зима


Добрата новина за собствениците на електромобили е, че сезонните колебания не оказват толкова голямо влияние върху ежедневното шофиране или зареждане, колкото някои си мислят. Това обаче трябва да се има предвид особено при пътуванията през зимата, където по магистралите пробегът значително намалява заради по-високата скорост и водачите трябва да разчитат на обществени мрежи, тъй като са далеч от удобствата на домашното зареждане.

Американската компания Recurrent направи ново мащабно проучване в страната, за да установи колко пробег губят електрическите автомобили в студеното време. Анализирани са реални данни от над 18 000 превозни средства в САЩ от 20 популярни модела. Проучването показа, че електрическите автомобили, оборудвани с термопомпа запазват средно 83% от пробега си при температура от 0 градуса в сравнение със 75% при тези модели, които нямат такава.

Както се знае, термопомпата пренася топлина от външния въздух, дори при студени условия. Подобно на климатика, тя също използва хладилен агент и компресия, за да произвежда горещ въздух много по-ефективно. За всяка единица консумирана електроенергия термопомпата може да генерира 3-4 единици топлина, което я прави значително по-енергийно ефективна от съпротивителното отопление. Ефективността обаче рязко намалява, когато температурата падне под минус 10 градуса по Целзий.


Зима


Както показва проучването, това дали един електромобил има термопомпа или не, не оказва чак толкова съществено влияние върху пробега. В Топ 10 на изследваните модели има четири на Tesla с термопомпа, които при нула градуса запазват от 86 до 89% от пробега си в сравнение с този при идеална температура (максималният за всеки конкретен модел при температура 20-20,33 градуса по Целзий).

Два модела на Rivian, които нямат термопомпа обаче, запазват от 81 до 83%, което не е чак толкова по-малко. Не така стоят нещата при Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E и VW ID.4, които губят от 39 до 31% от максималния си пробег при идеална температура.

0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Абе термопомпите и климатиците практически не ги бива много на студ и влага, както е в София от нова година насам. А и ако не са завряли радиатора някъде на завет да не го бръсне насрещния вятър обледяването и необходимостта от размразяване става съвсем наложителна като мине под нулата. Изобщо, термопомпата не е някаква неограничена панацея за топлене.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Точно в града, заради кратките разстояния и това, че отоплението работи на макс през цялото време, колата буквално харчи 2-3 пъти повече, отколкото при идеални условия. Обаче си е благинка да седнеш и веднага да почне да духа топличко :D ... A извън града и при по-дълги пътувания, с веднъж затоплено купе, консумацията за отопление е минимална и разликата в пробега не е чак толкова голяма.
  • #3
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 2,моля порно предложенията на друго място, рекламите ти за неуравтовесени *** не са в този раздел.
  • #2
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дрън, Дрън ярина, запазват ако караш в града 50 км, иначе ядеш бахура и спираш на всяка керемида като пътнически влак да пикаеш и пиеш кафе. От праведните от наши електричари тестове от Сф до п в Пловдив и обратно 270 км и са на токови изпарения до зарядната станция. И това при температура около 0 градуса, при - 5 и по-ниски още надолу ша бъде. Електрики за града и околностите, най-правилно към сегашната реалност са хибридите.
  • #1
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    На практика се оказва половината.