На 6 януари преди 95 години, собственикът и основател на компанията Cummins Engine - 42-годишният Клеси Къминс, за първи път в САЩ тръгва на пътешествие с дизелов автомобил. Той монтира своя двигател Model U в сериен Packard Touring и го кара 800 мили (около 1300 км) от Индианаполис до Ню Йорк, където по това време се открива Националното автомобилно изложение. Пътуването му струва само 1,38 долара - 30 галона гориво.
Това е началото на шумен успех. Само три месеца и половина по-късно - на 20 април 1930 година, специална състезателна кола поставя световен рекорд за максимална скорост на автомобил с дизелов двигател - 129,37 км/ч. А година по-късно е поставено ново върхово постижение - 162,14 км/ч, от друг състезателен автомобил, разработен съвместно с Duesenberg.
През 1931 година камион Indiana с дизелов двигател Cummins Model U и гореспоменатата състезателна кола, поставена в товарния му отсек, също поставят рекорд. Пътуването от Ню Йорк до Лос Анджелис отнема само 125 часа, от които 97 са в непрекъснато движение. През същата година камионът Indiana, но вече с друг дизелов двигател – Model H, кара нон-стоп по легендарната писта "Индианаполис" в продължение на 14 600 мили (около 23 500 км).
А през 1932 година автобус Mack, оборудван с дизелов двигател Model H с мощност 125 конски сили, изминава разстоянието от Ню Йорк до Лос Анджелис по-бързо от железопътен експрес - само за 91 часа, от които 78 часа са в непрекъснато движение. Автобусът е проектиран за 32 пътници и може да ускори до 104 км/ч.
Трябва да се отбележи, че през същата година започва серийното производство на дизеловия двигател Cummins H672, който се превръща в еталон в областта на автомобилния товарен транспорт в продължение на много десетилетия.
Самият Клеси Къминс се счита за пионер в създаването на нови дизайни на дизеловите двигатели в САЩ, които по онова време се използват предимно в селскостопанската техника. Като малък той помага на баща си в семейната ферма в град Кълъмбъс, щата Индиана, и завършва само 8-ми клас. Едва 11-годишен обаче Къминс конструира парна машина. До края на живота си през 1968 година той има регистрирани 33 патента за своите изобретения.