IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как се появиха дизеловите автомобили в САЩ

Бивш фермер преработва двигателите, използвани в селското стопанство, и поставя рекорди

На 6 януари преди 95 години, собственикът и основател на компанията Cummins Engine - 42-годишният Клеси Къминс, за първи път в САЩ тръгва на пътешествие с дизелов автомобил. Той монтира своя двигател Model U в сериен Packard Touring и го кара 800 мили (около 1300 км) от Индианаполис до Ню Йорк, където по това време се открива Националното автомобилно изложение. Пътуването му струва само 1,38 долара - 30 галона гориво.


Клеси Къминс


Това е началото на шумен успех. Само три месеца и половина по-късно - на 20 април 1930 година, специална състезателна кола поставя световен рекорд за максимална скорост на автомобил с дизелов двигател - 129,37 км/ч. А година по-късно е поставено ново върхово постижение - 162,14 км/ч, от друг състезателен автомобил, разработен съвместно с Duesenberg.

През 1931 година камион Indiana с дизелов двигател Cummins Model U и гореспоменатата състезателна кола, поставена в товарния му отсек, също поставят рекорд. Пътуването от Ню Йорк до Лос Анджелис отнема само 125 часа, от които 97 са в непрекъснато движение. През същата година камионът Indiana, но вече с друг дизелов двигател – Model H, кара нон-стоп по легендарната писта "Индианаполис" в продължение на 14 600 мили (около 23 500 км).


Клеси Къминс


А през 1932 година автобус Mack, оборудван с дизелов двигател Model H с мощност 125 конски сили, изминава разстоянието от Ню Йорк до Лос Анджелис по-бързо от железопътен експрес - само за 91 часа, от които 78 часа са в непрекъснато движение. Автобусът е проектиран за 32 пътници и може да ускори до 104 км/ч.

Трябва да се отбележи, че през същата година започва серийното производство на дизеловия двигател Cummins H672, който се превръща в еталон в областта на автомобилния товарен транспорт в продължение на много десетилетия.


Клеси Къминс


Самият Клеси Къминс се счита за пионер в създаването на нови дизайни на дизеловите двигатели в САЩ, които по онова време се използват предимно в селскостопанската техника. Като малък той помага на баща си в семейната ферма в град Кълъмбъс, щата Индиана, и завършва само 8-ми клас. Едва 11-годишен обаче Къминс конструира парна машина. До края на живота си през 1968 година той има регистрирани 33 патента за своите изобретения.

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 3 седмици )
    За теб са казали - чукча не читатвл, чукча - писател.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 5 ( преди 3 седмици )
    Това като статистика изглежда добре. Но липсва нещо важно. Колко е бройката на съответните автомобили. И ако се чудиш защо питам - според статистиката жените много по-рядко катастрофират на 100 000 шофьора, но това се дължи на факта, че са малко жените. ;)
  • #5
    1 rate up comment 11 rate down comment
    до 3 ( преди 4 седмици )
    От Съюза на застрахователите данните са налице: на 100 000 петролни коли - 1529 пожара. На 100 000 акумулаторни коли - 25 пожара. Защо? Защото под задните седалки на петролните коли има пластмасов резервоар със силно запалима течност, което е условие за експлозия. При литиевите клетки има пушек, няма експлозия. При железофосфатните LFP клетки, които се вграждат масово в последните години, няма и горене. Електромобилите са най-безопасните и сигурни МПС. Толкова по темата.
  • #4
    24 rate up comment 2 rate down comment
    До #1 ( преди 4 седмици )
    Ти може и да не си чувал едно от най-големите имена в дизеловите двигатели, но останалата част от света ги знаем... Това, какво ти си чувал и какво не си, няма абсолютно някакво значение за околните!!!
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    Фабрика за производство на батерии изгоря екологично в Калифорния.
  • #2
    8 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    най мръсното гориво как си го начукаха стиснатите немски дървени каски
  • #1
    3 rate up comment 22 rate down comment
    факт ( преди 4 седмици )
    Няма значение как важното е че никой не ги е и чувал камо ли да ги купи.