IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Германия не вярват в забраната за автомобили с ДВГ

Само 15,4% шофират електрически коли и хибриди, показва проучване

Транспортният преход и планираното спиране на автомобилите с ДВГ, което трябва да бъде извършено до 2035 година, остават спорни теми в Германия. Проучване на популярен местен сайт за онлайн продажби на коли, показа следното: въпреки че мнозина се съмняват в изпълнението на целите за климата в автомобилния сектор, те също така призовават за повече инвестиции в обществения транспорт и инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства.


Германия


Двигателите с вътрешно горене продължават да доминират на германския пазар: 84,6% от анкетираните шофьори карат коли с дизелов или бензинов двигател, а 15.4% - хибриди и електромобили. Докато необходимостта от транспортен преход се обсъжда широко в политиката и обществото, много германци са скептични по отношение на това дали планираното постепенно спиране на ДВГ до 2035-та може да бъде изпълнено: само 15,4% са убедени в това. Намеренията за покупка на нова кола също остават ниски: 18,1% обмислят да придобият електромобил в бъдеще, а 12,3% - хибрид.

Докато половината от анкетираните (50,3%) отхвърлят спирането на колите с ДВГ, 22,1% го подкрепят. Във възрастовите групи обаче има съществени разлики - 39,2% процента от 25-34-годишните са "за" забраната, а сред тези над 55 години едва 15,5% процента споделят това мнение.


Германия


Освен скептицизма към края на автомобилите с ДВГ, германците имат ясна идеи какви мерки трябва да се предприемат за ускоряване на прехода към мобилността. За всеки двама души (51,3%) насърчаването на обществен транспорт е приоритет. 31,5% вече редовно използват автобуси и влакове или биха го направили, за да опазят околната среда. За ефективно се смята и разширяването на инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили (28,7%) и подобряването на транспорта на дълги разстояния (28,4%).

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 3 седмици )
    Рано или късно и този балон ще се спука. Пирамиди, фараони.....
  • #13
    9 rate up comment 10 rate down comment
    СМОГ ( преди 4 седмици )
    В Колумбия не вярвали във вейповете. Е, и? След като нов Xiaomi SU7 Max излиза на немеца 2 пъти по-малко на месец от 20-годишен Пасат, немецът изведнъж е станал вярващ. Всичко около ВЕИ, съхранението на ток и ел.колите е само надолу от ден 1. Всичко около петрола и петролните коли е само нагоре. На тази планета е така.
  • #12
    5 rate up comment 14 rate down comment
    До троловете ( преди 4 седмици )
    Хайде сега да видим дали одобрявате и харесвате спирането на субсидиите миналата година, което неминуемо ще доведе до фалита на много европейски компании. Смятате ли че Това решение беше добро в дългосрочен план? Да вземат сумата за субсидиите от джобовете на европейците, да я умножат по 20 и да я изпратят в Украйна? Да оставят да фалира единствената европейска фабрика за батерии, която биха могли да субсидират като стратегически отрасъл? Одобрявате ли? Злорадствате ли? Как това ще подобри в Евр
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До пръцльо ( преди 4 седмици )
    Никога не съм бил сигурен дали електромобилите Ще поевтинеят или цените на ДВГ ще се вдигнат или и двете заедно. Аз казвам какъв ще е крайния резултат И вие също го знаете. Със субсидии се печелят две-три години. Като няма субсидии ще стане една идея по-бавно но е гарантирано, че ще се случи. Както виждаш в Германия субсидиите увеличиха продажбите, А като ги махнаха през 2024 продажбите намаляха с 20%. . През 2025 продажбите вече ще са повече от 2023 , но тези 2 год. ще фалират производителите
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До троловете ( преди 4 седмици )
    Хайде да ми цитирате някое мнение от последните 10-15 20 години назад в което да казвам че съм против автомобилите с ДВГ? Пак се гледате в огледалото и се чудите кой Какво мрази и към Какво е анти. След като вие мразите значи всеки трябва да мрази! Аз нямам любими инструменти за решаване на проблеми. Към всеки проблем подхождам индивидуално. Това че виждам през 2040 че електромобилите са бъдещето, не означава че за мен са дошли днес и сега и трябва да мразя ДВГ.
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 седмици )
    До 8: Да бе, той не бил против забраните на ДВГ, той само чакал електромобилите да станели по-евтини. Остава само да проумее че единствения начин това да се случи е чрез субсидии, което на практика е друга форма на забрана на ДВГ.
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Хехех, тротинетката пак завъртя дупето.Лумпенизираният защитник на електромобилите,бил против забраната за ДВГ. То бива наглост тесларастка,като Митето Гретхенов няма втори по дебелоочие.
  • #7
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Имате ли мнение ( преди 4 седмици )
    След 10 години ако електромобилите са по-евтини от ДВГ, нови и втора употреба, а на всеки паркинг има зарядни станции, ще си купите ли автомобил с ДВГ на по-висока цена и с по-скъпо зареждане и поддръжка, дори ако няма забрана за ДВГ? Ако сте честни, съм сигурен че подкрепяте моето мнение че ще си купите електромобил, ако е по-евтин и има къде да го зареждате. Знаете го. Вярвате го. Не можете да го отречете. Но просто не ви харесва. Противоречи на предишни ваши изказвания и няма да си го призна
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Имате ли мнение ( преди 4 седмици )
    Хайде сега да потвърдите че сте хора без собствено мнение, мо много държите да кажете че мнението на останалите е грешно. Аз споделих моето мнение е по- няколко теми и сега е ваш ред? Примерно Ще мине ли модата на електромобилите? Ще се върнем ли към ДВГ и кога? Как си представяте автомобилния пазар през 2040?
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До едно ( преди 4 седмици )
    Освен това, многократно съм изразявал мнение, че според мен електромобилите по улиците Ще станат повече в България чак след 2050 е на никой няма да му бъде забранено да се кара стария автомобил с ДВГ, с изключение на някои зони в големите градове. Но това няма нищо общо с екологията е забраната на ДВГ, а с чистотата на въздуха, което ще рече че може да забранят и движението за електромобили в същите зони, защото и те отделят фини прахови частици.