Японският концерн Toyota все още не е публикувал пълните резултати от продажбите за 2024, но вече има повод за празнуване. До края на ноември производителят е продал 9 857 938 автомобила в световен мащаб, като в тази бройка са включени и превозните средства, реализирани от дъщерните дружества Lexus, Daihatsu и Hino.
В същото време основният конкурент за най-голям производител в света - Volkswagen Group, обяви пълните си резултати от продажбите за последните 12 месеца, през които доставките са намалели с 2,3% до 9 239 500 коли и камиони. Дори без да се вземат предвид продажбите през декември, които все още не са отчетени, Toyota вече има значително предимство от 618 438 автомобила пред VW Group.
Така за пета поредна година японският гигант е най-големият автомобилен производител в света. И това е въпреки 3,6% спад в продажбите между януари и ноември в сравнение със същия период на 2023. И макар усилията на Toyota за налагане на електрически превозни средства да не дават кой знае какви резултатите, огромната гама от автомобили с двигатели с вътрешно горене позволиха на компанията да достигне до всяко кътче на света.
Именно изобилието от модели, предлагани от японския производител, са в основата на неговите успехи. Гамата на Toyota включва от миниатюрни автомобили (kei-cars) за Япония до пълноразмерни SUV за Америка, като в нея влизат още седани, комбита, пикапи, миниванове и дори няколко спортни коли, макар че те са нишови и продажбите им не са от решаващо значение.
В същото време за пореден път VW Group не успя да навакса изоставането си, въпреки че разполага с много повече подбрандове под огромния си корпоративен чадър. Германският автомобилен конгломерат също така предлага по-широка гама от plug-in хибриди и електромобили, но това не беше достатъчно, за да детронира Toyota.
Hyundai Motor Group, която включва основната марка Hyundai заедно с Kia и Genesis, е основният претендент за последното място на подиума, след като регистрира 7,23 милиона продажби през 2024, което е с 1% по-малко от предходната година.