При представянето на новите 4-цилиндрови двигатели на Toyota главният технологичен директор на марката Хироки Накаджима заяви, че те ще „променят играта“. Агрегатите с обем 1,5 и 2,0 литра са оптимизирани за електрификация, тоест ще бъдат част от хибридни системи, но и без това ще предлагат впечатляващи характеристики, разкриват от компанията.
Специално за автосалона в Токио, който се провежда в момента, инженерите монтираха един от двигателите в „тестово муле“, базирано на хот-хеча GR Yaris. В съобщението до медиите Toyota не разкрива мощността на 2,0-литровия турбо мотор, но представители на марката намекнаха, че той ще развива около 400 к.с.
Всъщност, това е целта, обявена от Накаджима още преди време. В отговор на въпрос на журналист сега той потвърди, че двигателят развива 400 к.с. Пиковият максимален въртящ момент е 500 Нм, като тези характеристики не са нещо ново в индустрия. Моторът M139 на AMG, например, развива 421 к.с. на серийни модели, а когато е монтиран надлъжно в C63 AMG, неговата мощност достига 470 к.с.
Накаджима коментира, че е планирана по-малка версия на 2,0-литровия турбо двигател с прогнозирана мощност от 300 к.с. и 400 Нм. При състезателни коли агрегатът ще развива до 600 к.с., като голямото предимство на мотора е, че може да се монтира както напречно, така и надлъжно.
Toyota вече използва 2,0-литров турбо мотор с 4 цилиндъра в спортен автомобил чрез BMW и неговия двигател B48, макар и не за дълго. Сегашната Supra е изправена пред неизбежно пенсиониране, но името ще продължи да се използва, така че новият мотор вероятно ще е бъде поставен на нея. Той ще бъде разположен над трицилиндровия 1,6-литров агрегат, който се намира в GR Yaris и GR Corolla.