Първото поколение на Toyota Avalon излезе през 1996, като седанът се произвеждаше в САЩ и Австралия, тъй като беше предназначен основно за тези два пазара. Втората, третата и четвъртата генерации на модела се сглобяваха само в Щатите, където седанът се радваше на голяма популярност. През 2019 излезе петото поколение, което беше насочено основно към китайския пазар. Продажбите в Северна Америка спаднаха и през 2021 производство на модела беше насочено изцяло към Китай. Там Avalon се сглобява на две места – Тянзин и Съчуан, като сега предстои нова промяна.
Toyota Camry (вляво) и Toyota Avalon (вдясно) стават един модел.
Местното подразделение на японския производител обяви, че започва значителни промени за оптимизиране на гамата, като това предвижда обединяване на Camry и Avalon в един модел. Това означава, че Toyota ще продължи да предлага само Camry. Подобно комбиниране ще засегне Corolla и Ralink, които също ще станат един модел.
Сливането на моделите е част от по-широка стратегия за опростяване на гамата на Toyota. Очаква се това да доведе до по-ниски производствени разходи и подобрено качество на автомобила. Обединяването на тези модели също може да помогне на Toyota да се конкурира по-добре с други производители, като предлага по-атрактивни и съобразени с пазара продукти.
На фона на тези промени Toyota също обяви изграждането на нов завод за електрически превозни средства в Шанхай. Това ще бъде първият завод, който Toyota ще построи и управлява самостоятелно, без участието на местни партньори. Очаква се новият завод да започне да функционира около 2027 и ще се фокусира върху производството на автомобили с марка Lexus.