fallback

Как Renault пропусна да промени играта с Talisman

Французите направиха версия RS, която така и не видя бял свят

Всеки автомобилен производител допуска грешки при разработката на нови модели и Renault не прави изключение. С пускането на Talisman французите се прицелиха високо, но амбициите им бързо се изпариха. А причината е серията от грешки, направени от началото до края, които не оставиха шансове на модела да спечели потребителите.

Първата голяма грешка, която французите направиха, беше пускането на модел, който трябваше да компенсира слабото представяне на последната Laguna и провала на Latitude. Talisman се опита да играе в два сегмента - D и E, дебютирайки с амбицията да бъде премиум. И вместо да предложат семеен спортен модел с каросерия с 5 врати, каквито бяха  Laguna и Latitude, в Renault избраха класически седан с 4 врати.

През 2014 френският производител създаде подразделение за специални програми в своя дизайнерски център и именно там беше разработена високопроизводителна версия - Renault Talisman RS. Този автомобил никога не е бил в движение, но съществува. Той не използва базата на класически седан, а на комбито Talisman Grandtour.

Единствените изображения, които съществуват, са на екстериора и от тях се вижда, че французите не са пестили ресурси. Броните са различни, като имат аеродинамични канали отзад, алуминиевите джанти са наследени от последния Mégane RS, а отпред има кариран флаг за дневни светлини във въздухозаборниците в краищата. Всичко това е свидетелство, че Talisman RS е замислен като семеен автомобил от висок клас и с отлично качество.

В крайна сметка производителят се отказва от пускането на такъв автомобил. Ако обаче той беше получил най-радикалния мотор на марката – 1.8 Tce с 300 к.с. и система 4Control, позволяваща завиване на задните колела, най-вероятно Talisman щеше да бъде видян в различна светлина. Французите обаче не се решават на подобен ход, а Talisman се задържа само в едно поколение, преди да бъде пратен в историята през 2022.

fallback
  • #9
    до 2 ( преди 1 час )
    Ти какво коментираш беден русoрoб, в рузкия мир нямате пари и за 10 годишен Талисман, 3та употреба.
  • #8
    бе не че нещо ( преди 3 часа )
    Но "добра" френска кола е малко оксиморон!
  • #7
    анонимен ( преди 3 часа )
    6-ти, БМВ все още си продават модели с редови 6, но то 3-та серия нагоре. На 1, 2-ра, серия или подбни малки модели е нерантабилно. Затова и няма. Имаше навремето Клио Уилямс (с V6) - но това ускорява по бързо от колкото спира и не са коли за всеки
  • #6
    алекс ( преди 4 часа )
    За мен най-добра конфигурация за бензинов мотор е линеен 6 цилиндров турбо мотор. Ако сега на пазара излезе нещо такова, дори Рено Меган или някое малко по-голямо, ще успее да дръпне много клиенти. Но то за съжаление и БМВ минаха на 4-ри цилиндрови. Линейният 6 цилиндров е много по-добър от ве-образният.
  • #5
    анонимен ( преди 5 часа )
    Проблема на Талисмана бяха слабите.мотори за сегмента. Единственото прозрение в правилната посока беше двигателя с 225 к.с. който се предлагаше в много кратък интервал от време.
  • #4
    анонимен ( преди 5 часа )
    Френските коли са ориентирани в масовия сегмент като цало и затова разни спортни модификации не се приемат много много. Отделна тема е, че спортен модел си иска 6-к (или 8-к), а те се опитват с 1.6 или 1.8 напилен мотор и влизат в цените на БМВ или МБ, където можеш да вземеш 6-к. Еми така трудно ще се наложиш, камо ли да промениш пазар. Някоя от Шкодите РС да е променила пазара?! (въпреки че са 2.0 250-60кс)?
  • #3
    анонимен ( преди 6 часа )
    До 1,прав си но и тези евро измишльотини с ЕВРО 7,8,9 и т.н.доведоха до орязването на много модели.
  • #2
    анонимен ( преди 6 часа )
    Електрическите измишльотни на зелените еуглени евро пидалски доведоха до унищожаването на много модели,Талисман не прави изключение.
  • #1
    Вин ( преди 6 часа )
    Всъщност, колата беше много добра за парите си, но излезе в неподходящ момент на изключително преориентиране към СУВ!
fallback
Последни