Статутът на най-мразен автомобил в бившия социалистически лагер не се дължи на собствените качества на FSO Warsawa (на полски - Warszawa). Всъщност полският автомобил, макар и недодялан, бавен и с голям разход, се оказва доста надежден във времето и в България дори днес някои екземпляри са още в движение след шест десетилетия есплоатация. Не, причината "Варшава"-та да не е обичана е друга: тази кола на практика е натрапена насила на собствения си производител. Ето накратко нейната история.
15 любопитни факта за FSO Warsawa (ГАЛЕРИЯ):
Нов двигател, нов дизайн
Следващата голяма промяна идва през 1962: полските инженери запазват цилиндровия блок на стария съветски двигател, но го преработват да е с горни клапани, и увеличават мощността до 70 конски сили при осезаемо намален разход.
А през 1964 основно е преработен и дизайнът - с нова задница и с голям багажник, за разлика от нищожното багажно пространство на оригиналната "Победа".
Следващата голяма промяна идва през 1962: полските инженери запазват цилиндровия блок на стария съветски двигател, но го преработват да е с горни клапани, и увеличават мощността до 70 конски сили при осезаемо намален разход.
А през 1964 основно е преработен и дизайнът - с нова задница и с голям багажник, за разлика от нищожното багажно пространство на оригиналната "Победа".