fallback

Суперколата на BYD прекача препятствия на пътя

Yangwang U9 прелита над дупки, пълни с вода, и пътни шипове (ВИДЕО)

Yangwang е първокласната електрическа марка на BYD, а U9 е вторият й модел след офроудъра U8 SUV. И ако всъдеходът привлече внимание с това, че може да плува, то суперколата трябва да впечатли със своето окачване Disus X и хидравлична система, която позволява на колата да скача или танцува.

Маркетолозите на BYD се възползват от тази характеристики и публикуваха видео, в което Yangwang U9 се движи в безпилотен режим по тестово трасе със скорост 120 км/ч. Първото препятствие, което среща, е широка дупка с дължина 2,5 метра, пълна с вода. Когато електромобилът се приближава, окачването то изстрелва над дупката. Според BYD скокът е дълъг над 6 метра.

Следващото препятствие е поле от пътни шипове с височина около 3,5 сантиметра. Както и в предишния случай, системата за окачване Disus X кара U9 да го прескача. BYD не предостави никакви други подробности за теста, като например каква ADAS (Advanced driver-assistance system) е използвана.

По-рано китайският производител обяви, че ще работи с компаниите DJI или Horizon Robotics за разработката на ADAS. Моделът Yangwang U9 беше пуснат на пазара през февруари 2024, като цената му в Китай е 1,68 милиона юана (230 00 долара). Масовото производство и доставките започнаха шест месеца по-късно,.

U9 е изцяло електрически суперавтомобил, базиран на платформата e4 на BYD, оборудван със система за окачване Disus X. Тази система позволява на колата да се движи на три колела, да танцува или да скача, както е показано в последното видео.

Задвижването на суперколата става с четири електрически мотора с комбинирана мощност от 960 kW (1287 к.с.) и въртящ момент от 1680 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,36 секунди, като разстоянието за класически драг (¼ миля, 402 метра) се изминава за 9,78 секунди.

За разлика от други суперавтомобили, U9 не е оборудван с литиево-никелови манганово-кобалтови оксиди (NMC), а с по-евтин пакет от литиево-железен фосфат (LFP). Капацитетът на батерията е 80 kWh, което е достатъчно за пробег от 465 км по китайски цикъл CLTC.

Размерите на колата са са 4966/2029/1295 мм (дължина/ширина/височина), а междуосието е 2900 мм. Собственото му тегло е 2475 кг, което е доста за суперкола. Тя е изградена на 800V архитектура и може да зарежда от 30% до 80% за 10 минути. Има и система за двойно зареждане, което означава, че можете да включите два независими пистолета за зареждане едновременно.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пардон. Не дупки, а ями с дължина 2,5 м?
  • #16
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Прескачаше ли дупки?
  • #15
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Е и?
  • #14
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Ситроен DS с хидравлично окачване още през 70те години,вървеше на три гуми.
  • #13
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И пак си забравил най-важната бизнес поговорка - бързите риби изяждат бавните. Няма значение кой какво е постигнал преди години и колко е бил голям. Най-важно е кой най-бързо напредва в която и да е технология и която и да е област.. но също, че не е достатъчно да катериш стълбата много по-бързо, а по-важно е да си я облегнал на правилната стена. Водородът и синтетичните горива в които вярваш, очевидно не са били правилната стена. Някой ден ще го разбереш, но със сигурност НЯМА ДА ГО ПРИЗНАЕШ
  • #12
    Дежавю ( преди 10 месеца )
    Също така знаем, че който и да получи нобелова награда по литература той няма да е достоен за тебе защото няма да е измислил буквите. Какво значение има кой е разработил първата батерия и каква връзка има той с разработките от 2024 на китайците, които постигнаха 500 киловата зареждане на най-неперспективната от всички технологии за литиево-йонни батерии?
  • #11
    Дежавю ( преди 10 месеца )
    Бинго! След толкова години си започнал да схващаш, че винаги говоря за най-добрите постижения, независимо кой ги е направил. До скоро това беше Тесла и това е причината практическите ми примери да са с техни постижения. Ако утре някой монголец с нетрадиционна сексуална ориентация, направи някое подобрение на съществуваща технология, ще го хваля и него, а ти ще продължиш да вярваш, че харесвам монголци и ще правиш други аналогии, всеки път когато спомена някой факт или технически характеристики.
  • #10
    РУК ( преди 10 месеца )
    Ха,понеже първия ми коментар беше изтрит,ще бъда по-любезен!Митенце,ако нямаш идея от кой копират това окачване,по-добре не пише!Били сподели клип от някой от собствениците на тази кола,как скача така.Анимациите на BYD са хубави,но индийците са много по-креативни.Препоръчвам ти след като загърби тесла и скоро загърбиш китайците, да се ориентираш към индийците! Ти си пословичен с твоята последователност - винаги със силните на деня!
  • #9
    РУК ( преди 10 месеца )
    Батериите които толкова хвалиш, че произвеждали, знаеш ли всъщност чии РАЗРАБОТКИ са?!?! Знаеш дръжки! Знаеш ли коя кола още през 70те си вървеше без проблем на 3 гуми?И тази "супер" кола с уникално окачване, уникална батерия, уникални мощност, защо има толкова смешно време на "Зеления ад"? И то след като висяха там 6 месеца за тестове,настроийки,смениха над 100 вида гуми .... и постигнаха време съпоставимо с моето Стелвио?
  • #8
    До 5 ( преди 10 месеца )
    За охлаждането на клетките няма никакво значение, колко волта е системата. Както отделяната топлина от клетките, така и охладителната система за охлаждането им са абсолютно еднакви, независимо дали системата е на 300 или 1000 v.
fallback
Последни