fallback

Суперколата на BYD прекача препятствия на пътя

Yangwang U9 прелита над дупки, пълни с вода, и пътни шипове (ВИДЕО)

Yangwang е първокласната електрическа марка на BYD, а U9 е вторият й модел след офроудъра U8 SUV. И ако всъдеходът привлече внимание с това, че може да плува, то суперколата трябва да впечатли със своето окачване Disus X и хидравлична система, която позволява на колата да скача или танцува.

Маркетолозите на BYD се възползват от тази характеристики и публикуваха видео, в което Yangwang U9 се движи в безпилотен режим по тестово трасе със скорост 120 км/ч. Първото препятствие, което среща, е широка дупка с дължина 2,5 метра, пълна с вода. Когато електромобилът се приближава, окачването то изстрелва над дупката. Според BYD скокът е дълъг над 6 метра.

Следващото препятствие е поле от пътни шипове с височина около 3,5 сантиметра. Както и в предишния случай, системата за окачване Disus X кара U9 да го прескача. BYD не предостави никакви други подробности за теста, като например каква ADAS (Advanced driver-assistance system) е използвана.

По-рано китайският производител обяви, че ще работи с компаниите DJI или Horizon Robotics за разработката на ADAS. Моделът Yangwang U9 беше пуснат на пазара през февруари 2024, като цената му в Китай е 1,68 милиона юана (230 00 долара). Масовото производство и доставките започнаха шест месеца по-късно,.

U9 е изцяло електрически суперавтомобил, базиран на платформата e4 на BYD, оборудван със система за окачване Disus X. Тази система позволява на колата да се движи на три колела, да танцува или да скача, както е показано в последното видео.

Задвижването на суперколата става с четири електрически мотора с комбинирана мощност от 960 kW (1287 к.с.) и въртящ момент от 1680 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,36 секунди, като разстоянието за класически драг (¼ миля, 402 метра) се изминава за 9,78 секунди.

За разлика от други суперавтомобили, U9 не е оборудван с литиево-никелови манганово-кобалтови оксиди (NMC), а с по-евтин пакет от литиево-железен фосфат (LFP). Капацитетът на батерията е 80 kWh, което е достатъчно за пробег от 465 км по китайски цикъл CLTC.

Размерите на колата са са 4966/2029/1295 мм (дължина/ширина/височина), а междуосието е 2900 мм. Собственото му тегло е 2475 кг, което е доста за суперкола. Тя е изградена на 800V архитектура и може да зарежда от 30% до 80% за 10 минути. Има и система за двойно зареждане, което означава, че можете да включите два независими пистолета за зареждане едновременно.

fallback
  • #27
    Гост ( преди 10 месеца )
    Кой камион,Семи ли който щеше да завладее света? Пепси поръчаха за проба и оттогава оглушително мълчание.
  • #26
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И, кво, разбирачи, капацитети и кибици начело с електричеката латерна, а никой не споменава за разработката на такова окачване от BOSE още през 80-те и 90-те? Да, същите BOSE, които правят тонколони.
  • #25
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    Дори камиона зарежда за подобно време на твоето - 7,5 минути за 150 км пробег. След 4,5 часа шофиране и 45 минути задължителна почивка, може да зареди 900 км пробег за тези 45 минути, което е повече от капацитета на батерията. Тоест зарежда я напълно дори да е пристигнал на 0%. За 4,5 часа е невъзможно да измине повече от 400 км. Тоест дори да зарежда на 500 kW зарядна за лек автомобил, ще е винаги зареден. Пък и може да ползва 2 зарядни по 500kW едновременно, като този автомобил.
  • #24
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    Кратко разяснение за технически неграмотни. Ти зареждаш 150 км седмично за 5 минути 52 пъти в годината. Общо 260 минути. На 500 kW зарядна станция 30kWh за 150 км се зареждат за 2,4 минути - 125 минути годишно.
  • #23
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    "Тесла само сглобява китайски батерии в батерийни клетки."....Освен лингвистично си и технически неграмотен Това е като да кажеш, че Тесла сглобява гуми от китайски автомобили. Клетката 46 80 е най-малката градивна част на батерията. ВЯРАТА на на технически неграмотните сектанти е безгранична. С 4680 клетки се сглобяват само батериите на пикапите и на камиона. Няма как четвърта година да си ме разбрал, че това е причината за забавянето на камиона. Все още си зациклил през 2020 за 50% ръст!
  • #22
    До 19 ( преди 10 месеца )
    Дори няма да се опитвам да ти обяснявам за метафори, щом не си го разбрал за първите три години и през цялото време си мислиш, че говоря за риби. Ще го разбереш съвсем скоро, когато BYD задмине до скорошния най-голям volkswagen, който драстично намали размера си защото е бавен. Понеже нямаш топки за да си признаеш - Toyota също започна да губи от размера си. Аз нямам проблем да призная че Тесла е в същата колона защото се забави и няма да и бъде простено, ако не ускори. Просто бизнес!
  • #21
    Гост ( преди 10 месеца )
    Коя батерия,онази която Мъск показа на хартия на батъридей? Тя си остава на хартия,Тесла само сглобява китайски батерии в батерийни клетки.
  • #20
    Разработки ( преди 10 месеца )
    Това кой какво бил разработил е абсолютно безсмислено, ако не може да го произведе. Китайците успяват независимо дали го признавате, защото не ви харесва. Много интересно напоследък започнахте да спестявате въпросите за бавното зареждане, след като китайците постигат 5 пъти по-бързо зареждане от японците , а Тесла вече представи шкафовете за зарядни, които позволяват 500 kW зареждане за автомобили които обслужват 8 колонки. Също позволяват 1200kW зареждане за камиони - 600км/30мин.
  • #19
    Гост ( преди 10 месеца )
    Теслю адреналинката електричка цепи мрака с аналогии.Бързите риби изяждали бавните.Чакам да ми покажеш клип в Ютуб,как бързи хамсии изяждат акула.За хибридите,които били като русалките да напомня.Само че никой не е виждал русалка,има една от камък в Копенхаген на пристанището.
  • #18
    Разработки ( преди 10 месеца )
    Toyota още през 2010 показа разработка на твърдотелна батерия, през 2012 показа работещ прототип. Но все още не са започнали масовото производство. Тесла през 2020 показа прототип на 4680 батерия и още няколко месеца по-късно започна тестовото производство. Вече сме 2025 и още не са успели да изчистят всички пречки за рентабилно масово производство.
fallback
Последни