IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическата Mazda6 идва в Европа като конкурент на Tesla Model 3

Японците са готови с две версии на седана, продажбите стартират през лятото

Новата Mazda 6e пристига като изцяло електрически съперник на Tesla Model 3.  Въпреки че вече се продава в Китай като EZ-6 , японската кола ще дойде в Европа с оригиналното име през лятото. Mazda  вече предостави подробности, включително очаквания пробег и данни за производителността, но не и цената. Очаква се сума от около 45 000 евро за Европа, повтаряме, по неофициални данни.


Mazda EZ-6


Електрическата кола е дълга 4921 мм, широка 1890 мм и висока 1485 мм, което я прави по-голяма във всяко измерение от Tesla Model 3 и по-дълга и по-широка от Hyundai Ioniq 6, макар и малко по-ниска.  Ще се предлагат две версии на Mazda 6e. Едната е стандартен E-Skyactiv EV, а другата Long Range. 

Първият автомобил получава 68,8kWh батерия, която може да осигури одобрен от WLTP пробег от 278 километра. Мощността отива към монтиран отзад електрически мотор с 254 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Ускорява до стотака за 7,6 секунди, а максималната скорост е 170 км/ч.


Mazda 6e


Mazda 6e Long Range е оборудвана с 80kWh батерия, която може да измине 552 км (също одобрена от WLTP). Електрическият мотор тук е малко по-малко мощен с 241 коня и въртящ момент от 320 Nm, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди. Максималната скорост обаче остава същата.

Двете версии също се различават леко по отношение на възможностите за зареждане. Докато стандартната кола ще може да поеме скорост на презареждане от 200 kW, Long Range достига 95kW. Това означава, че зареждането от 10 до 80 процента за по-малката батерия отнема 22 минути, а за дългия обхват са необходими 45.


Mazda 6e


Колата има разпределение на теглото 50:50, многораменно задно окачване и електрически заден спойлер, който се разгръща при 90 км в час (или ръчно) за подобряване на стабилността.  Външният дизайн на 6e е идентичен с EZ-6, който вече сме виждали, освен някои различни елементи. 19-инчовите джанти с пет спици имат дизайн за „увеличаване на пробега“. Ще има осем екстериорни цвята, от които да избирате, включително Melting Copper, Aero Grey и емблематичното за Mazda Soul Red.

Интериорът със сигурност предлага рязка промяна от настоящата гама от модели на Mazda. Изчезват бутоните за климатроник и радио в центъра на таблото. Вместо това има огромен 14,6-инчов сензорен екран, комбиниран с 10,2-инчов дисплей за водача, комбинирани с head-up дисплей. Все още обаче не е известно дали това ще бъде стандартна функция. 


Mazda6e


Mazda твърди, че екранът на автомобила осигурява „интерфейс, подобен на смартфон с функционалност за плъзгане“. Отзад има още един сензорен екран за управление на климатичните настройки за пътниците, управление на сенника или регулиране на позицията на седалката на предния пътник, когато колата е паркирана. 
 
Въпреки размера на Mazda 6e - багажното пространство е 330 литра, което е малко по-малко от 401 литра при Ioniq 6 и доста зад 425 литра на Model 3. Поне получава още един багажник под предния капак със 70-литров капацитет.  Вътре обаче е достатъчно просторна кола, твърдят първите журналисти, допуснати да се качат. Възрастен човек с височина 182 сантиметра няма грижи в електрическата Mazda.


Още снимки на електрическата Mazda6 - вижте в галерията:


 
 

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Електрическите автомобили са съвкупност от три компонента - задвижваща система, батерия и софтуер. Предвид това не е съвсем ясно как от Мазда очакват да бъдат конглокенти на Тесла с този модел при положение, че са много назад зад тях във всеки един от тези три компонента.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 2 часа )
    Е колко да са се справили с окачването, след като се е наложило да сложат цитирам "електрически заден спойлер, който се разгръща при 90 км в час (или ръчно) за ПОДОБРЯВАНЕ НА СТАБИЛНОСТТА." Спойлер при това активен който се активира при 90 км в час за да подобри стабилността, инсталиран на автомобил с максимална скорост 170 км в час за какво ти говори? Наистина да се чудиш да се смееш или да плачеш. Не мога да повярвам докъде успяха да изпаднат японците, които бяха лидери до съвсем скоро.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #4 ( преди 2 часа )
    Като казах окачването, имах предвид, че Мазда по принцип не успяват да правят добри настройки. Последно карах новата СХ-60, страхотен автомобил с 6-цилиндров дизел, но ми се стори доста нестабилна. Тесла 3 е ок с последната версия, старата беше като каруца.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    anonimen ( преди 3 часа )
    Мазда са пъъълни аматьори. ел. седан с пробег 300 км, смях
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 5 часа )
    Ако това е вярно, то човек да се чуди дали да се смее или да плаче, че японците дори когато копират, новият им модел е седем години след Тесла и кой знае колко години след китайците, които вече са по-напред от Тесла с кой знае колко години. Тесла предлагаше 250 kW зареждане още през 2017, китайците вече предлагат 500 киловата зареждане, а Мазда през 2025 предлага 200 киловата зареждане и ще бъде изненадана, че клиентите не търсят електромобили, А в повечето им продажби са на хибриди и ДВГ
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Този модел не беше ли японската версия на китайски модел на друга марка?
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    След като е по-голяма във всяко отношение, защо решихте че е кон
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    N6 послъгва ( преди 5 часа )
    Не бъркай трамвай с влак. Едното е бавно и тромаво, другото бързо и с огромен обхват. Почти никоя жена не гледа само цвета, вземи прочети статии по въпроса. Тук в сайта има няколко. От десетилетия червения цвят не е сред най-продаваните. Убеден съм, че никоя не си питал.
  • #6
    6 rate up comment 8 rate down comment
    За всеки влак ( преди 7 часа )
    Си има пътници. Този червен цвят на Мазда е страхотен! Тяхна запазена марка. Като си имам предвид, че повечето жени си избират автомобила по цвета и по формата/големината, Мазда е добро решение за тях. В общи линии като ги питаш какъв автомобил караш, отговора е "червен"
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 7 часа )
    Като прочетох заглавие конглокент на Тесла и си представих че са изкопирали по големия пробег, бързото зареждане, добрата аеродинамика, дори да изоставят в ускорението и максималната скорост което не е толкова важно. Но какво са направили от Мазда? Изкопирали са най-лошото от Тесла - махнали са бутоните. Други прилики не виждам. За хейтърите - сравнявам с Тесла, защото пиша под такава статия - сравнение на Тесла с Мазда