IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическата Mazda6 идва в Европа като конкурент на Tesla Model 3

Японците са готови с две версии на седана, продажбите стартират през лятото

Новата Mazda 6e пристига като изцяло електрически съперник на Tesla Model 3.  Въпреки че вече се продава в Китай като EZ-6 , японската кола ще дойде в Европа с оригиналното име през лятото. Mazda  вече предостави подробности, включително очаквания пробег и данни за производителността, но не и цената. Очаква се сума от около 45 000 евро за Европа, повтаряме, по неофициални данни.


Mazda EZ-6


Електрическата кола е дълга 4921 мм, широка 1890 мм и висока 1485 мм, което я прави по-голяма във всяко измерение от Tesla Model 3 и по-дълга и по-широка от Hyundai Ioniq 6, макар и малко по-ниска.  Ще се предлагат две версии на Mazda 6e. Едната е стандартен E-Skyactiv EV, а другата Long Range. 

Първият автомобил получава 68,8kWh батерия, която може да осигури одобрен от WLTP пробег от 278 километра. Мощността отива към монтиран отзад електрически мотор с 254 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Ускорява до стотака за 7,6 секунди, а максималната скорост е 170 км/ч.


Mazda 6e


Mazda 6e Long Range е оборудвана с 80kWh батерия, която може да измине 552 км (също одобрена от WLTP). Електрическият мотор тук е малко по-малко мощен с 241 коня и въртящ момент от 320 Nm, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди. Максималната скорост обаче остава същата.

Двете версии също се различават леко по отношение на възможностите за зареждане. Докато стандартната кола ще може да поеме скорост на презареждане от 200 kW, Long Range достига 95kW. Това означава, че зареждането от 10 до 80 процента за по-малката батерия отнема 22 минути, а за дългия обхват са необходими 45.


Mazda 6e


Колата има разпределение на теглото 50:50, многораменно задно окачване и електрически заден спойлер, който се разгръща при 90 км в час (или ръчно) за подобряване на стабилността.  Външният дизайн на 6e е идентичен с EZ-6, който вече сме виждали, освен някои различни елементи. 19-инчовите джанти с пет спици имат дизайн за „увеличаване на пробега“. Ще има осем екстериорни цвята, от които да избирате, включително Melting Copper, Aero Grey и емблематичното за Mazda Soul Red.

Интериорът със сигурност предлага рязка промяна от настоящата гама от модели на Mazda. Изчезват бутоните за климатроник и радио в центъра на таблото. Вместо това има огромен 14,6-инчов сензорен екран, комбиниран с 10,2-инчов дисплей за водача, комбинирани с head-up дисплей. Все още обаче не е известно дали това ще бъде стандартна функция. 


Mazda6e


Mazda твърди, че екранът на автомобила осигурява „интерфейс, подобен на смартфон с функционалност за плъзгане“. Отзад има още един сензорен екран за управление на климатичните настройки за пътниците, управление на сенника или регулиране на позицията на седалката на предния пътник, когато колата е паркирана. 
 
Въпреки размера на Mazda 6e - багажното пространство е 330 литра, което е малко по-малко от 401 литра при Ioniq 6 и доста зад 425 литра на Model 3. Поне получава още един багажник под предния капак със 70-литров капацитет.  Вътре обаче е достатъчно просторна кола, твърдят първите журналисти, допуснати да се качат. Възрастен човек с височина 182 сантиметра няма грижи в електрическата Mazda.


Още снимки на електрическата Mazda6 - вижте в галерията:


 
 

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 часа )
    След като е по-голяма във всяко отношение, защо решихте че е кон
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    N6 послъгва ( преди 11 часа )
    Не бъркай трамвай с влак. Едното е бавно и тромаво, другото бързо и с огромен обхват. Почти никоя жена не гледа само цвета, вземи прочети статии по въпроса. Тук в сайта има няколко. От десетилетия червения цвят не е сред най-продаваните. Убеден съм, че никоя не си питал.
  • #6
    7 rate up comment 8 rate down comment
    За всеки влак ( преди 13 часа )
    Си има пътници. Този червен цвят на Мазда е страхотен! Тяхна запазена марка. Като си имам предвид, че повечето жени си избират автомобила по цвета и по формата/големината, Мазда е добро решение за тях. В общи линии като ги питаш какъв автомобил караш, отговора е "червен"
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 13 часа )
    Като прочетох заглавие конглокент на Тесла и си представих че са изкопирали по големия пробег, бързото зареждане, добрата аеродинамика, дори да изоставят в ускорението и максималната скорост което не е толкова важно. Но какво са направили от Мазда? Изкопирали са най-лошото от Тесла - махнали са бутоните. Други прилики не виждам. За хейтърите - сравнявам с Тесла, защото пиша под такава статия - сравнение на Тесла с Мазда
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До 3 ( преди 13 часа )
    Тъкмо щях да пиша за окачването. При обявената максимална скорост от 170 км в час колко да е добро окачването и спирачките? Максималната скорост на Тесла е над 250 км/ч . Както окачването, така и спирачната система и охладителната система са изчислени за такава скорост. Автомобилът е проектиран да е стабилен при максимална скорост а окачването да поема удари, които стават жестоки от всяка неравност при тази скорост. Мазда се затруднява да е стабилна дори при 170 км в час както е видно.
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 13 часа )
    Изглежда добре. Жалко, че са махнали бутоните за климатика и радиото. Пробегът на малката батерия е достатъчен за градски автомобил, но с тези размери трудно ще се впише в градска среда. Но и голямата батерия не дава значително подобрение, което ме кара да си мисля, че ефективността не е голяма и ще има разход над 20-25 kWh/100 km при извънградско шофиране. Дано поне окачването е на ниво и цената да е разумна (под 100 к лв за голямата), ако искат да са конглокентни.
  • #2
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Дано да има грешка в числата, защото ако са верни, няма как да бъде съперник на Тесла 3, въпреки че е по-голяма. И преди някой да каже нещо за сектантство нека сравни данните.
  • #1
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Явно има някаква грешка в изявлението като са казвали скоростите на зареждане. Няма как батерия с повече клетки и по-добра химия да поддържа 2 пъти по-бавно зареждане. Доста по-вероятно е малката да зарежда с 95 а голямата с 200.