IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

450 к.с. и „лице“ на Cybertruck – ето я новата Tesla Model Y

Модернизираният кросоувър ще се предлага в две нива на оборудване

Tesla най-после представи актуализирания Tesla Model Y, но премиерата се състоя не в САЩ, а в Китай, където за по-малко от 2024 бяха продадени повече от 400 000 бройки от електрически кросоувър. Сега той получава ревизиран дизайн на бронята и интериора от Model 3, както и подобрения в мощността и пробега.


Tesla Model Y


Предницата на Tesla Model Y е преработена в духа на електрическия пикап Cybertruck, като е покрита с тънък LED DRL модул, а основните фарове са разположени по-ниско. Обновяването е позволило коефициента на съпротивление да бъде леко намален - от предишните 0,23 на 0,22. Отзад има моно светлини и малък спойлер.

Model Y също така получава 19- или 20-цолови джанти и нов син цвят на каросерията. Актуализираният кросоувър е дълъг 4797 мм, което е с 47 мм повече от предшественика. Широчината е 1920 мм, височината - 1624 мм, а междуосието - 2890 мм.

Интериорът включва с 15-инчов дисплей на мултимедийна система, базиран на процесор AMD Ryzen. Както е типично за Tesla, няма арматурно табло - всички данни се показват на централния монитор. В централния тунел няма контроли, а пространството е отделено за безжично зареждане и кутии за съхранение.


Tesla Model Y


Освен това Tesla направи седалките по-удобни - задните са удължени с 15 мм, облегалките за глава са разширени със 17, а електрическото задвижване е подобрено. Панорамният покрив вече се предлага в сребристо покритие, а аудиосистемата може да бъде оборудвана с до 16 високоговорителя.

Електронните асистенти разчитат на оборудване AI4 с подобрени сензори и камери и нов, по-точен радар. Според Car News China, Tesla може да въведе своята система FSD (Full Self-Driving) в актуализирания Model Y за Китай през 2025. Това е най-усъвършенстваният автопилот на Tesla, но все още е с рейтинг SAE на ниво 2+ и не ви позволява да махнете ръцете си от волана.

Базовият Model Y със задно задвижване е оборудван с един електрически мотор с мощност 299 к.с. Тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а батерията с 62,5 кВт/ч от CATL осигурява до 593 км пробег по китайския цикъл CLTC - с 39 повече от предишната версия.


Tesla Model Y


Кросоувърът със задвижване на четирите колела е оборудван с два двигателя - задният произвежда 264 к.с. сили, а предният - 186. Общата мощност е 450 к.с. Батерията е тип NMC (никел-манган-кобалт) на LG, като капацитетът е 78,4 кВт/ч. Максималният резерв на мощност достига 719 км (+31 км в сравнение с кросоувъра преди фейслифта) според същия китайски цикъл. Този Model Y трябва да ускорява до 100 км/ч за 4,3 секунди.

Цената на Model Y с предно задвижване във версията Launch Edition „Welcome“ е 263 500 юана (33 591 евро), а Model Y 4WD Long-Range Launch Edition ще струва 303 500 юана (40 261 евро). След актуализацията цените са се увеличили с приблизително 4-6%.


Още снимки на обновения електрически SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 12 часа )
    До 11: Хубаво, но дай малко повече информация: колко излязоха тия солари? Колко излиза Теслата на км в Германия - но сложи и застраховки, обезценяване, обслужване.
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Зимата, колко сваляш от лизинга?
  • #11
    7 rate up comment 6 rate down comment
    sdf ( преди 12 часа )
    до 9аз не съм фанатик , а практик..... С 15 кВп фотоволтаик на покрива, защо да карам кола на изкопаеми горива? Зареждам безплатно, че и си свалям от данъците по 35 цента на път за работата. Това ми покрива 60 % от лизинга. Какви ли коли не тествах, просто няма тоя кеф като на Тесла. Йоник 5N струва с екстрите 80.000 евро.....Перформънса на Тесла 60.000. Просто НЯМА какво друго да си купиш. Това е голата истина.
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    sdf ( преди 13 часа )
    перфектен...тъкмо ми изтича лизинга на стария......кога ли ще дойде в Германия обаче..... предна камера , както е ел. задни седалки, друга новост ми не трябва...купето му без това си беше по-тихо от iX1 на колегата ми , да не говориме за мощността.......само разочароващото е, че няма още Перформънс :(
  • #9
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    8-ми, няма как да ти се отговори с ДА или НЕ - само времето ще покаже. Проблема е, че вие е-главите (или поне някои) - толкова сте вманиачили и крайни фанатици, че каквото и ла.но да ви предложи Тесла, ше го боготворите. Ясно ми е че всеки си има предпочитана марка и трудно приема критика за нея, но при някои положението наистина е трагично.
  • #8
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Въпрос към анти елек ( преди 13 часа )
    Този модел ще стане ли най-продавания в света? Мога да се обзаложа че от антиелектрик няма да получа нито отговор да, защото не понасят истината, нито отговор не, защото знаят че никой няма да им повярва. Ще намерят 1000 кусура каквито автомобила вероятно има, но никога не биха си признали истината, щом не им харесва. За Тесла или лошо или нищо. За Toyota или добро или нищо. За тях сиви нюанси няма!
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    до 3 ( преди 14 часа )
    Опасно е единствено незнанието ти. Електрическата технология предлага невиждано досега фино регулиране на мощността към колелата, което може да избегне всякакво превъртане и занасяне. Друг е въпросът, че глъмове като теб ще си купят нещо китайско или турско, защото е по-евтино без дори а се замислят, че на колата и липсват един куп подобни технологии, защото е спестено (а и най-вероятно нямат ноухау да ги реализират).
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 14 часа )
    Шкодата е зле като цена.. А Теслата дори в началото да е скъпа после пада значително
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 14 часа )
    Реално няколко пъти по 5% защото стария модел се предлага на склад с отстъпка
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    Най-доброто предложение в сегмента страна още по-добро. Не че няма какво повече да предложи, но в този бурен период на замяна на ДВГ с ел. и ценова война, която излиза извън стандартната конкyренция и навлиза в геополитиката, ще трябва да се задоволим с каквото има.