Основана през 1964, престижната награда „Автомобил на годината“ е връчвана на 61 модела от 23 различни марки. Това обаче далеч не е гаранция за търговски успех, а доказателството е в тези десет победители, чиито продажби така и не се увеличиха дори след спечелването на първото място.
В продължение на 60 години наградата „Автомобил на годината“ (COTY) се присъжда на най-добрия сред всички нови модели, представени през изминалата календарна година. Обединявайки всички категории и всички ценови нива, претендентите се избират според много критерии като дизайн, комфорт, безопасност, производителност, технически иновации и съотношение цена/оборудване.
През 2024 журито, съставено от 58 журналисти, представляващи 22 европейски държави, присъди първото място на Renault Scenic. По този начин този 100% електрически модел се превръща в седмото Renault, спечелило наградата. Това се случва 18 години след Clio III и най-вече 27 години след първия Scenic – два модела, които бързо се превърнаха в бестселъри на пазара. Някои други победителите в конкурса обаче нямаха този късмет и се оказаха пазарен провал, категорични са колегите от френското издание L’Argus.
Колите на годината, които се оказаха провал (ГАЛЕРИЯ):
След Toyota и нейния Prius, но много преди повечето други производители, General Motors залага на хибридите. Резултатът е дуото Opel Ampera/Chevrolet Volt, пуснато на пазара през 2011. Първоначално това се оказва печеливш залог и с помощта на медиите Ampera беше избран за „Автомобил на годината“ през 2012.
Хибридът в случая разчита на двигател с вътрешно горене, който никога не задвижва колелата, но действа като удължител на пробега и усилва електрическия агрегат, ако е необходимо. Приятна за използване, тази технология се оказа твърде скъпа. Резултатът е само 10 101 продажби между 2011 и 2015.