Основана през 1964, престижната награда „Автомобил на годината“ е връчвана на 61 модела от 23 различни марки. Това обаче далеч не е гаранция за търговски успех, а доказателството е в тези десет победители, чиито продажби така и не се увеличиха дори след спечелването на първото място.
В продължение на 60 години наградата „Автомобил на годината“ (COTY) се присъжда на най-добрия сред всички нови модели, представени през изминалата календарна година. Обединявайки всички категории и всички ценови нива, претендентите се избират според много критерии като дизайн, комфорт, безопасност, производителност, технически иновации и съотношение цена/оборудване.
През 2024 журито, съставено от 58 журналисти, представляващи 22 европейски държави, присъди първото място на Renault Scenic. По този начин този 100% електрически модел се превръща в седмото Renault, спечелило наградата. Това се случва 18 години след Clio III и най-вече 27 години след първия Scenic – два модела, които бързо се превърнаха в бестселъри на пазара. Някои други победителите в конкурса обаче нямаха този късмет и се оказаха пазарен провал, категорични са колегите от френското издание L’Argus.
Колите на годината, които се оказаха провал (ГАЛЕРИЯ):
Последният истински Citroën според феновете на марката, XM има трудната задача да замени CX. Заради нетипичния стил, хидравличните окачвания и типична ергономичност на Citroën мнозина за възхитени от тази кола. Очевидното гурито на COTY също, тъй като му присъжда наградата през 1990.
Въпреки добрия търговски старт, производството на Citroën XM бързо намалява. Причината за това са електрически проблеми, които влияят на неговата надеждност и разочароващо качество на сглобяване. Подобренията, направени по време на кариерата му, не му позволяват да поправи ситуацията.