Основана през 1964, престижната награда „Автомобил на годината“ е връчвана на 61 модела от 23 различни марки. Това обаче далеч не е гаранция за търговски успех, а доказателството е в тези десет победители, чиито продажби така и не се увеличиха дори след спечелването на първото място.
В продължение на 60 години наградата „Автомобил на годината“ (COTY) се присъжда на най-добрия сред всички нови модели, представени през изминалата календарна година. Обединявайки всички категории и всички ценови нива, претендентите се избират според много критерии като дизайн, комфорт, безопасност, производителност, технически иновации и съотношение цена/оборудване.
През 2024 журито, съставено от 58 журналисти, представляващи 22 европейски държави, присъди първото място на Renault Scenic. По този начин този 100% електрически модел се превръща в седмото Renault, спечелило наградата. Това се случва 18 години след Clio III и най-вече 27 години след първия Scenic – два модела, които бързо се превърнаха в бестселъри на пазара. Някои други победителите в конкурса обаче нямаха този късмет и се оказаха пазарен провал, категорични са колегите от френското издание L’Argus.
Колите на годината, които се оказаха провал (ГАЛЕРИЯ):
Първият 100% електрически модел на Jaguar - кросоувърът i-Pace, беше обявен за „Автомобил на годината“ през 2019. Елегантен и изтънчен, британският авантюрист играе ролята на съблазнител, а зад волана той излъчва истинско удоволствие от шофирането.
Но докато Jaguar i-Pace показва спортно представяне и динамично управление, неговият разочароващ пробег и прекалено дългото време за зареждане отблъскват клиентите. Следователно Jaguar i-Pace ще се пенсионира през първата половина на 2025 след слаба пазарна кариера.