fallback

Проучване: До 10 години 80% от колите ще са с електрическо задвижване

Автомобилите ще се управляват от изкуствен интелект, твърдят висши шефове от индустрията

Американската технологична компания IBM публикува проучването си Automotive 2035, което показва, че индустрията се бори с внезапен преход от настоящите продукти и бизнес модели. Изследването е основано на данни от анализ на развитието в автомобилната и мобилната индустрия през следващите десет години и се основава на 1230 интервюта с висши ръководители на автомобилни производители, доставчици и заобикалящи индустрии в девет държави.

Според анкетираните, през следващите десет години 80% от новите превозни средства ще имат някаква степен на електрическо задвижване. 74% от анкетираните ръководители са убедени, автомобилите ще бъдат софтуерно дефинирани и управлявани от AI. 75% пък казват, че софтуерно дефинираното потребителско изживяване ще бъде в основата на капитала на брандовете.

Според проучването автомобилната индустрия се опитва да промени своя бизнес модел от еднократни продажби на автомобили към устойчив модел на продажби с непрекъснати приходи от цифрови услуги и продукти.

"Преминаването към софтуерно дефинирани превозни средства (SDV) се цитира от мнозинството ръководители в индустрията като ключ към бъдещото развитие на бранда", посочва Джеф Шлагетер, генерален мениджър на автомобилната индустрия в IBM. "Това предполага, че стойността на едно превозно средство вече не се ограничава само до основни характеристики и функционалност, а се печели през целия му живот чрез непрекъснато предоставяне на по-добро клиентско изживяване на водачите с нови приложения и услуги, базирани на абонамент".

Проучването подчертава, че индустрията се готви да предложи по-дълбоки и по-персонализирани потребителски изживявания, активирани от цифрови възможности. В момента само 21% от бюджетите за научноизследователска и развойна дейност се изразходват за софтуерни и дигитални разработки, но анкетираните очакват този дял да се утрои почти до 58% до 2035 година.

Изследването също така показва, че разработките на SDV са в застой. Традиционният подход към архитектурата на автомобила - при който софтуерът за една отделна област (например спирачките) се предоставя отделно от друга (например въздушни възглавници) чрез индивидуални електронни блокове за управление (ECU) - не е по-практичен за ерата на SDV.

"За да постигнат бъдеще, в което автомобилите са изцяло дигитални продукти, производителите на автомобили трябва фундаментално да преразгледат настоящите електрически и софтуерни архитектури", казват авторите на изследването. Техническото предизвикателство за разделяне на софтуерните и хардуерните нива се разглежда като най-голямото предизвикателство: 77% от ръководителите казват, че са изправени пред липса на инструменти и методологии за разработка на софтуер, а според 74% силно механизираната култура затруднява прехода към разработване на продукти, управлявани от софтуер.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 20 часа )
    Дрън дрън до 10 години 80% електрички... дрън дрън тротинетчо ще е в останалите 20% с дизелов тракашлник.
  • #17
    Тойотаджия ( преди 20 часа )
    Ха-ха, хейтърчо, чак си забавен в опитите да напишеш по-голяма глупост. Само за 2024 Тойота са продали към 4 милиона електрифицирани автомобила, за какви Xiaomi въобще се хабиш да пишеш?
  • #16
    До Toyota джиите ( преди 20 часа )
    Тази година ще има ли ръст на продажбите на Toyota след миналогодишния срив?
  • #15
    До 11 ( преди 20 часа )
    Как ще коментираш фактът, че xiaomi които продадоха първия си автомобил през април месец 2024, продадоха за годината повече електромобили от Toyota, А тази година се очаква да продадат три пъти повече от Toyota? Да припомня ли омразната истина, че в наше време бързите риби изяждат бавните, а не е като едно време големите да изяждат малките?
  • #14
    До 11 ( преди 21 часа )
    Това звучи като някой дядо, който се хвали на внука си с колко жени е преспал. За тези 80 години. Дядото се гордее че е преспал с повече жени, отколкото внукът му за една седмица. Да по тази логика да питаме за продажбите само за последната година? Да не ставам нагъл да задавам цяла година въпрос, какви ще са продажбите 2025 година.
  • #13
    До 9 ( преди 21 часа )
    Тоест статията в прав текст ти казва, да не зареждаш батерията на 12-ти декември за 200 евро, А да предвидиш това и да заредиш за две евро на 10-ти или на 14-ти декември, за да не вдигаш излишно цената на тока на 12 ти.
  • #12
    От статията ( преди 21 часа )
    Новата година започна бурно. Вятърните турбини се въртяха с пълна сила, а и на много места грееше слънце. Резултатът: енергията от възобновяеми източници в Германия достигна 125 процента от потребностите. Това свръхпредлагане доведе дотам, че цените на тока на борсите спаднаха драстично, за часове електроенергията дори беше достигнала нулева цена.
  • #11
    Тойотаджия ( преди 21 часа )
    А кой е лидерът по електрификация към момента? Да не би да не е Тойота с 30 милиона хибрида? Риторичен въпрос към хейтърие от съседна статия обясняващи колко недалновидна била стратегията на Тойота.
  • #10
    Караколев ( преди 21 часа )
    Дали четем еднакъв материал? Сега плащаме всякакви данъци, такси, застраховки, гориво, консумативи и техподдръжка. Това, което ни казва статията е: освен всички споменати, в близко бъдеще ще плащате ОЩЕ и непрестанно за допълнителен софтуер, като част от него задължително ще е на абонамент. Към днешна дата няма яснота относно бъдещи технологии и цени за добив, пренос, складиране на енергия. Въобще е неясно дали визират население от 10 или от 1 млрд. на Земята. А цифровият лагер кога отваря?
  • #9
    анонимен ( преди 21 часа )
    Мите, Митее, евтин ток, ама днес има статия от Дойче Веле (!) със заглавие "Защо токът в Германия е толкова скъп?" и където има твърдението "Но точно през зимата, когато заради сезона е тъмно, а и често е облачно и няма вятър, това ниво няма как да се постига. То бе най-ниско на 12 декември 2024 година, когато само 18 процента от германските потребности за ток бяха покрити от възобновяеми източници". При нас ситуацията е идентична.
fallback
Последни