fallback

Проучване: До 10 години 80% от колите ще са с електрическо задвижване

Автомобилите ще се управляват от изкуствен интелект, твърдят висши шефове от индустрията

Американската технологична компания IBM публикува проучването си Automotive 2035, което показва, че индустрията се бори с внезапен преход от настоящите продукти и бизнес модели. Изследването е основано на данни от анализ на развитието в автомобилната и мобилната индустрия през следващите десет години и се основава на 1230 интервюта с висши ръководители на автомобилни производители, доставчици и заобикалящи индустрии в девет държави.

Според анкетираните, през следващите десет години 80% от новите превозни средства ще имат някаква степен на електрическо задвижване. 74% от анкетираните ръководители са убедени, автомобилите ще бъдат софтуерно дефинирани и управлявани от AI. 75% пък казват, че софтуерно дефинираното потребителско изживяване ще бъде в основата на капитала на брандовете.

Според проучването автомобилната индустрия се опитва да промени своя бизнес модел от еднократни продажби на автомобили към устойчив модел на продажби с непрекъснати приходи от цифрови услуги и продукти.

"Преминаването към софтуерно дефинирани превозни средства (SDV) се цитира от мнозинството ръководители в индустрията като ключ към бъдещото развитие на бранда", посочва Джеф Шлагетер, генерален мениджър на автомобилната индустрия в IBM. "Това предполага, че стойността на едно превозно средство вече не се ограничава само до основни характеристики и функционалност, а се печели през целия му живот чрез непрекъснато предоставяне на по-добро клиентско изживяване на водачите с нови приложения и услуги, базирани на абонамент".

Проучването подчертава, че индустрията се готви да предложи по-дълбоки и по-персонализирани потребителски изживявания, активирани от цифрови възможности. В момента само 21% от бюджетите за научноизследователска и развойна дейност се изразходват за софтуерни и дигитални разработки, но анкетираните очакват този дял да се утрои почти до 58% до 2035 година.

Изследването също така показва, че разработките на SDV са в застой. Традиционният подход към архитектурата на автомобила - при който софтуерът за една отделна област (например спирачките) се предоставя отделно от друга (например въздушни възглавници) чрез индивидуални електронни блокове за управление (ECU) - не е по-практичен за ерата на SDV.

"За да постигнат бъдеще, в което автомобилите са изцяло дигитални продукти, производителите на автомобили трябва фундаментално да преразгледат настоящите електрически и софтуерни архитектури", казват авторите на изследването. Техническото предизвикателство за разделяне на софтуерните и хардуерните нива се разглежда като най-голямото предизвикателство: 77% от ръководителите казват, че са изправени пред липса на инструменти и методологии за разработка на софтуер, а според 74% силно механизираната култура затруднява прехода към разработване на продукти, управлявани от софтуер.

fallback
  • #28
    До 27 ( преди 18 часа )
    Продажбите на Тесла няма да се покачват с 50% годишно вече, но ще продължат да се покачват. Продажбите на Toyota ще продължат ли да се сриват? Търсенето ще продължи ли да пада? До колко милиона за 2030? Да не се окаже че гуруто Тойода е познал и Toyota за 2030 наистина вземе че продаде 3,5 милиона електромобила, ама това да са всичките продажби?
  • #27
    До 26 ( преди 19 часа )
    Да попитам същото? Защото през четвъртото тримесечие на 2023, Тесла планира 0% ръст за 2024 и 20% за 2025, което не ти попречи да лъжеш цяла година че някой някога ти е говорил за 50% ръст през 2024. Но пък със сигурност цяла година ни надувахте главите за огромното търсене на Toyota и годините чакане след като си поръчаш. Защо имаше срив на продажбите на Toyota? Тази година ще има ли още един срив на продажбите на Toyota и това според стратегията ли е?
  • #26
    анонимен ( преди 19 часа )
    Тротинетка, какво стана с ръста от 50% за миналата година? Тази година да очакваме нови 50 % до 20 милиона Тесли?
  • #25
    До 23 ( преди 19 часа )
    Но ако си прочел добре статията, електрификацията е само една част от автомобилите. След 10 години ще са се наложили софтуерно дефинираните автомобили, където Toyota е сред сериозно изоставащите. През 2035 така или иначе повечето автомобили ще са електрифицирани и това няма да ги отличава от останалите.
  • #24
    До 23 ( преди 19 часа )
    Разбира се че спираш да си губиш времето когато от прилагателни преминем на цифри. Когато от славното минало на Toyota започнем да говорим за катастрофалното бъдеще. Разбира се, че хората много желаят да станат вегетарианци, въпреки че Toyota им предлага всичко в менюто, от което постепенно премахва всичкото месо и се радва, че хората ИЗБИРАЛИ ПО ЖЕЛАНИЕ да станат вегетарианци. Ти какво очакваш да се предлага през 2034, при положение че през 2035 ДВГ бива забранено?
  • #23
    Тойотаджия ( преди 20 часа )
    Хейтърчо, каква игра на думи? Статията е за електрифицирани автомобили, не за електромобили само с батерии. Чети и осмисляй преди да пишеш, за да не ставаш за смях друг път. Спирам да си губя времето с теб.
  • #22
    До 17 ( преди 20 часа )
    Гуруто Тойода когато говореше за 30%, електрифицирани ли имаше предвид или електромобили? Че нещо се различават с тези 80% от статията с това НИКОГА няма да станат повече от 30%?
  • #21
    До 17 ( преди 20 часа )
    Тази година ще има ли ръст на продажбите на Toyota след миналогодишния срив?
  • #20
    До 17 ( преди 20 часа )
    Тези игри на думи си ги запази за пейката пред панелката.. да говорим за основното в менюто - електромобилите? А ако ще разводняваме темата до гарнитурата - китайците за 2024 закупиха 12 милиона автомобила, които се зареждат в контакта..
  • #19
    Митичната врачка ( преди 20 часа )
    Това прилича на прогноза направена от Митьо Бустеров,неговите прогнози никога не се сбъдват.
fallback
Последни