Американският производител Tesla изглежда има проблеми с батериите на Cybertruck, за които обаче не съобщава. През последните два месеца компанията вкарва в сервизите си голям брой електрически батерии, за да замени дефектните батерии, но не организира официална сервизна акция.
Първите случаи са от края на септември, когато Тал Мат Алберс, собственик на Cybertruck, съобщава в социалните мрежи, че неговият пикап, един от първите 200 произведени, е вкаран в сервиз за отстраняване на дребни проблеми. Това трябва да отнеме ден-два, но електромобилът остава 2 седмици за ремонт.
Батериите съдържат дефектни елементи
Случаят с колата на Алберс завършва с подмяна на батерията заради вдлъбнати клетки, които биха могли да генерират късо съединение. След това обаче бройката на проблемните пикапи започва да расте, но любопитното е, че в почти всички случаи електромобилите се озовават в сервиза по друга причина. Един от собствениците твърди, че е закарал своя Cybertruck заради счупено огледала, но е получил чисто нова батерия „като предпазна мярка“.
Причината винаги е една и съща - няма видими дефекти, но някои клетки могат да бъдат вдлъбнати и да повлияят на работата на цялата батерия. В крайна сметка се оказва, че засегнати от проблема са почти всички Cybertrucks, доставени между февруари и юли. Следователно това са най-първите бройки от модела. Възниква обаче въпросът: защо Tesla не стартира официална кампания за изтегляне?
Прекомерна предпазливост?
Причините за това са две - от една страна, мълчанието на Tesla по темата може да произтича от факта, че проблемът всъщност е незначителен и те предпочитат да го отстранят последователно при всяка бройка от пикапа, без да тревожат клиентите.
От друга страна, това може да бъде и начин да не се хвърля светлина на прожекторите върху дефект, който може да изплаши шофьорите и да повлияе негативно на продажбите на компанията, които в последно време намаляха.