fallback

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.

Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.

Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.

Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 10 часа )
    Само дизелче за дълго пътуване.
  • #31
    анонимен ( преди 19 часа )
    Всичкото хубаво, ама за разликите в цената никой не говори.Най-лесно е да гледаме Киа Ниро база. Хибридът е 60 000, а плъгинът 77 000 лв. При извънградско и разстояния над 200 км, разходът е практически един и същ. При градско, дори и само на нощна да се зарежда плъгина и се карат 10 000 км на година, цените ще се изравнят след 10 години. Статистиката обаче показва, че почти никой не включва плъгините в щепсел, а ги ползва като обикновен хибрид. А 10 000 градско е много - за мен 15 години...
  • #30
    анонимен ( преди 2 дни )
    смог навит ли да стигнеш до резово без да спираш да зареждаш или марш на скок кой ще стигне пръв от софия до резово имаш 100 лв от мен да хапнеш рибена чорба и да преспиш в някоя къща за гости
  • #29
    До 28 ( преди 2 дни )
    В разходите сметнал ли си 20-30 хиляди за глоби, а може и да останеш без кола и книжка дори?
  • #28
    СМОГ ( преди 2 дни )
    Нощната в момента е 17 ст./кВтч крайна цена с ДДС, но кефа от 500-те коня на 2 моста и 250 на магистрала е безценен. Във видеото "Колко пари ми спестява Tesla Model 3 LR?" са показани подробно всички разходи. Skoda Superb 2.0 TDI за 5 години излиза с 64362 лева повече от Model 3 Long Range.
  • #27
    До 19 ( преди 2 дни )
    Тоест тази инвестиция от 200 000 лв еднократно за зарядна инфраструктура, може да осигури годишния пробег на 128 шофьора като Гост, които изминават годишно по 7800 км. При 20 лв за 100 км ще дадат 200 000 лв за бензин още първата година, а на десетата, когато ще е свършила гаранцията на батерията на зарядната, ще са дали общо 2 милиона лв. за бензин. Ако днес тази батерия струва около 100 000 лв, колко ли ще струва след 10 години, когато вече е спестила 1,8 милиона лв?
  • #26
    До 19 ( преди 2 дни )
    Средностатистическия шофьор включително аз с всеки от автомобилите ми, изминава горе-долу колкото гостенина - по 150 километра седмично, за които той зарежда по 30 лв гориво седмично. 20 лв на 100 км. Това са 7800 километра и 1560 лв годишно.
  • #25
    До 19 ( преди 2 дни )
    "СМЕХ ( преди 17 часа )Много искам да стисна ръката на човека, който ще врътне 1 милион километра за една година и ще си изплати инсталацията. Пък ако ги врътне за един ден, направо от утре е на печалба ..."ако наистина имаш 100-те автомобила които да зареждат на 100-те зарядни станции в които става въпрос в поста, защо смяташ че не мога да навъртят по 10 000 км годишно? Или не разбра какво съм написал? С тази система се оборудват обществени/фирмени зарядни станции за много автомобили.
  • #24
    анонимен ( преди 2 дни )
    Мръъъсссссен ЕС!
  • #23
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 21 За кво тий гараж бе бат! Аз вадя жуцатанорез прозорчето и нема проблем
fallback
Последни