fallback

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.

Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.

Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.

Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.

fallback
  • #14
    До пърдя и се хваля ( преди 4 дни )
    С твоите камъни по твоята глава. Една такава батерия По мои сметки пести по 200 тона емисии, а по твоите сметки пести минимум 240 т емисии. Колко тона емисии са необходими за производството на тази батерия и фотоволтаици по най- лъжливата ти и фантастична опорна точка, която някога си чел като пропаганда платена от Toyota или дори измислена от тебе? 500 тона? 1000 тона? Защото за 20 години ще спестят 4800 тона. Хайде измисли оправдание, колкото и да лъжеш?
  • #13
    До пърдя и се хваля ( преди 4 дни )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #12
    Далиетака ( преди 4 дни )
    Има няколко много атрактивни последователни (ДВГ само е генератор на ток) плъгина в Китай-Аватар07, Зеекр7, Деепал7- с цена от 25000 до около 40000 долара. С транспорт, с мита и нови директиви се цели да се спре инвазията и ние да купуваме ако можем де скъпи електрокари, но със спартанско оборудване и неконглокентни, произведени от Пежо, Рено, Фолксв...
  • #11
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    До 1: При средно ефективен ТЕЦ (1200грСО2/кВтч), без да отчитаме загубите по пренос и зареждане на батерията, към 180 гр/км. Почти направо едва ли не нулеви емисии, така да се каже.
  • #10
    анонимен ( преди 4 дни )
    Облъченият Мъскианец не вдява,че екологията е важна само в градски условия.
  • #9
    До 1 ( преди 4 дни )
    При малко по-реалистични 96 г/км. То ако тези хибриди изминат 1 милион километра ще отделят 96 тона емисии още същата година. Колко тона емисии са отделени за производството на тези батерии и фотоволтаици според антиелектриците, ако още преди 10 години едно лъжливо изследване, което беше сметнало че батериите задължително се правят само от въглищна енергия, беше изкарало 16 тона емисии за Тесла модел s със 100 киловатчаса батерия?
  • #8
    До 1 ( преди 4 дни )
    Тоест тази система спестява 200 тона емисии от производство на ток от въглища всяка година и произвежда напълно чист и безплатен ток след втората година за следващите 20 години.
  • #7
    До 1 ( преди 4 дни )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #6
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 4 дни )
    И в таз актуална връзка:Lamborghini ще прави ел.мобили по примера на Hyunдай, след като Ioniq 5 N беше забелязан в централата на производителя на суперколи... Основание за това дава мисълта и намерението на Lamborghini да използва опита на ВОДЕЩИЯ корейски авто-бранд за своите бъдещи електрически модели: по примера на еМБечките, които навремето беха разглобили в разработващата си техническа база 1 взета под наем TESLA, след което бяха пропуснали да си приберат разписката за ползването й под наем
  • #5
    carpe_diem ( преди 4 дни )
    #1, само че с ТЕЦ в татковината ни (която е най-зле от цяла Европа) се произвежда само 1/3 от тока дори сега зимата, а лятото е близко до 0. Има държави и региони в света, където ТЕЦ вече няма... изобщо! И тук няма да има скоро, така че стига с тоя ТЕЦ ;)
fallback
Последни