fallback

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.

Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.

Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.

Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.

fallback
  • #25
    До 19 ( преди 10 месеца )
    "СМЕХ ( преди 17 часа )Много искам да стисна ръката на човека, който ще врътне 1 милион километра за една година и ще си изплати инсталацията. Пък ако ги врътне за един ден, направо от утре е на печалба ..."ако наистина имаш 100-те автомобила които да зареждат на 100-те зарядни станции в които става въпрос в поста, защо смяташ че не мога да навъртят по 10 000 км годишно? Или не разбра какво съм написал? С тази система се оборудват обществени/фирмени зарядни станции за много автомобили.
  • #24
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Мръъъсссссен ЕС!
  • #23
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 21 За кво тий гараж бе бат! Аз вадя жуцатанорез прозорчето и нема проблем
  • #22
    анонимен ( преди 10 месеца )
    (би трябвало да излъчва около 122 г/км) Шекерчо, а ти излъчваш тъъппоотта.
  • #21
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Не мога да разбера защо все се дърлим. Всеки може да кара каквото си иска. Плъгин хибрида е супер за града но трябва да имаш гараж за до го зареждаш през вечер. За сериозни разстояния извънградско само дизел, ако не ти пука за цената на горивото може и бензин ;). Под сериозни разстояния имам предвид извън БГ, тука няма как да въртиш 40х км годишно ходейки на работа. Навъртяхме 4000 км по Коледа из централна и северна Европа, нещо не видях електрички по магистралите
  • #20
    Боби ( преди 10 месеца )
    При два милярда индиици и още толкова китаици тарамбуки и латиноси общо 6милярда ти мисли как Европа ще спаси природата тъпо та тъпо и просто мислете умници
  • #19
    СМЕХ ( преди 10 месеца )
    Много искам да стисна ръката на човека, който ще врътне 1 милион километра за една година и ще си изплати инсталацията. Пък ако ги врътне за един ден, направо от утре е на печалба ...
  • #18
    Hvaliprats ( преди 10 месеца )
    Тротинетке долна, след като ти излиза безплатно да си купиш електромобил, солари и батерия, защо караш стар канцерогенен тракалник? Да не би защото ти е по-евтино, лъжлив назобен с пропаганда наглецо?
  • #17
    Хаха ( преди 10 месеца )
    Бъстърез уж щеше да се промениш след НГ, бла бла, същата радиоточка си. И така и ще отнасяш същите неща, защото ти друго не заслужаваш. ЗПЧ-Б.
  • #16
    До пърдя и се хваля ( преди 10 месеца )
    За 1 милион километра годишно, колко въглеродни емисии отделят хибридите? По мои сметки около 100 тона всяка година при максимум 20 тона за производство на батерията и фотоволтаиците на тази централа и то ако за производството им е използвана въглищна енергия.
fallback
Последни