fallback

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.

Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.

Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.

Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 4 дни )
    Мръъъсссссен ЕС!
  • #23
    анонимен ( преди 4 дни )
    До 21 За кво тий гараж бе бат! Аз вадя жуцатанорез прозорчето и нема проблем
  • #22
    анонимен ( преди 4 дни )
    (би трябвало да излъчва около 122 г/км) Шекерчо, а ти излъчваш тъъппоотта.
  • #21
    Анонимен ( преди 4 дни )
    Не мога да разбера защо все се дърлим. Всеки може да кара каквото си иска. Плъгин хибрида е супер за града но трябва да имаш гараж за до го зареждаш през вечер. За сериозни разстояния извънградско само дизел, ако не ти пука за цената на горивото може и бензин ;). Под сериозни разстояния имам предвид извън БГ, тука няма как да въртиш 40х км годишно ходейки на работа. Навъртяхме 4000 км по Коледа из централна и северна Европа, нещо не видях електрички по магистралите
  • #20
    Боби ( преди 4 дни )
    При два милярда индиици и още толкова китаици тарамбуки и латиноси общо 6милярда ти мисли как Европа ще спаси природата тъпо та тъпо и просто мислете умници
  • #19
    СМЕХ ( преди 4 дни )
    Много искам да стисна ръката на човека, който ще врътне 1 милион километра за една година и ще си изплати инсталацията. Пък ако ги врътне за един ден, направо от утре е на печалба ...
  • #18
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    Тротинетке долна, след като ти излиза безплатно да си купиш електромобил, солари и батерия, защо караш стар канцерогенен тракалник? Да не би защото ти е по-евтино, лъжлив назобен с пропаганда наглецо?
  • #17
    Хаха ( преди 4 дни )
    Бъстърез уж щеше да се промениш след НГ, бла бла, същата радиоточка си. И така и ще отнасяш същите неща, защото ти друго не заслужаваш. ЗПЧ-Б.
  • #16
    До пърдя и се хваля ( преди 4 дни )
    За 1 милион километра годишно, колко въглеродни емисии отделят хибридите? По мои сметки около 100 тона всяка година при максимум 20 тона за производство на батерията и фотоволтаиците на тази централа и то ако за производството им е използвана въглищна енергия.
  • #15
    До пърдя и се хваля ( преди 4 дни )
    Това предишното за екологията. Да си поговорим за икономика? Ако тези автомобили зареждат на подарен на нула лева за мегават час ток от въглищна централа, така или иначе ще трябва да платят такса пренос и ДДС върху нея, които преди увеличението от онзи ден бяха около 7 стотинки, а днес вече са повече. Тоест само смешната такса пренос на 200 000kWh годишно пести 14 000 лв в България. В Германия таксата е около 20 евроцента. Там пести 40 000 на година. 800 000 евро за 20 години при 0лв за ток!
fallback
Последни