fallback

Китайските автомобили са все по-успешни, но наистина ли са по-добри?

Традиционните марки вече могат да се учат от тях, категоричен е топ-инженер в индустрията

Едно от най-широко разпространените мнения в автомобилната индустрия е, че китайските превозни средства са по-евтини, защото са с по-лошо качество от европейските или американските превозни средства. Години наред на колите от Китай се гледаше като на нещо нестандартно, което обаче зависи изцяло от технологиите, предоставени от чуждестранни партньори.

В последно време обаче ситуацията се промени коренно Днес Китай, освен че е най-големият износител на автомобили в света, определя и тенденциите в индустрията, особено в областта на електрическите автомобили. Гиганти като BYD, Geely и NIO вече навлязоха в Европа и Латинска Америка, като САЩ са следващата им цел.

Традиционните производители - от Ford до стартиращи компании като Rivian, вече прилагат обичайна практика в индустрията към китайски превозни средства. Те са сдобиват с някои от тях, разглобяват ги напълно, за да ги анализират и да потърсят ключа към техния успех.

Дори марка като Lucid Motors, известна със своите първокласни превозни средства, които са и най-ефективните на пазара на ЕV, изучава автомобили от китайски марки, за да се поучи от силните им страни. Нейният главен инженер Ерик Бах лично участва в този процес, като посочва няколко области, в които китайските производители се отличават:

- Майсторска изработка и високо качество

Далеч от предразсъдъците, качеството на покритията на много китайски автомобили е на нивото на водещите марки. Модели като Xiaomi SU7 и Zeekr впечатляват с финеса на интериора си и зрелостта на дизайна и каросерията, като някои от моделите достигат много високи нива.

- Дигитален напредък

Софтуерът и технологичните характеристики са друга силна страна. Компании като Ji Yue, сътрудничество между Geely и Baidu, издигнаха усъвършенствана навигация, гласови команди и помощ на водача до изключителни нива. По думите на Бах, „китайските коли имат дигитален подход, който ги прави еталон в индустрията."

- Скорост на развитие

Способността да се пускат нови модели в рекордно време се дължи отчасти на интензивната работна етика и подкрепата на държавните субсидии, които насърчават иновациите. „Те имат повече хора, които се занимават с програмиране повече часове на седмица и следователно производството е много, много високо“, смята Бах.

Въпреки че превъзхождат в редица аспекти, Ерик Бах посочва, че китайските производители все още имат място за подобрение в динамиката на шофиране и представянето на пътя.

Тъй като Lucid и други западни производители се стремят да усъвършенстват своите предложения, е ясно, че конкуренцията е по-силна от всякога. Автомобилната индустрия се променя и китайските автомобили играят основна роля в тази глобална трансформация.

„В Lucid работим усилено, за да съберем всички части в един цялостен пакет. През последните години китайските производители се възползваха от силните страни на традиционните марки и сега те трябва да направят същото, ако не искат да бъдат изместени“, завършва главният инженер на Lucid Motors.

fallback
  • #10
    До 8 ( преди 4 дни )
    Вероятно не си чувал бизнес поговорката, че в бизнеса не големите риби изяждат бавните, а бързите риби изяждат бавните. Тесла предлагаше най-доброто от всичко което си изброил, но китайците ги изпревариха. Както с по-ниска цена, така и с 500 киловата зареждане, каквото Тесла не може да предложи все още и ако не го предложи за новия Model Y, може да се окаже фатално! Особено за китайския пазар и пазарите на които продават китайците.
  • #9
    анонимен ( преди 4 дни )
    Китайците са мноооооого далеч от пробив в Европа и САЩ, а за качество е абсурдно да се говори. Те все още наподобяват. Петърчо, плащат ли ти за китайска реклама?
  • #8
    анонимен ( преди 4 дни )
    Много ще е трудно китаеца да изпревари теслата! Философията на китаеца е грандоманска кола с много блясък, всякакви технологии и функции, от всичко по много, но на по-ниска цена.Уж. С данъците и транспорта лесно се спъват тези амбиции. Философията на американската кола е супер проста, но бърза кола, сложни технологии но евтина изработка. Като добавим и планинга с 4-то поколение супер чарджъри и количеството вече готован инфраструктура, виждаме че китайците са на светлинни години назад!
  • #7
    Дали? ( преди 4 дни )
    "Въпреки че превъзхождат в редица аспекти, Ерик Бах посочва, че китайските производители все още имат място за подобрение в динамиката на шофиране и представянето на пътя." Самият факт, че само от четвъртото стъпване на нюрбургринг автомобилът на xiaomi влезе в топ 5 на най-бързите автомобили на ринга, дали наистина има чак толкова лоша динамика и пътно поведение?
  • #6
    Запомнете ( преди 4 дни )
    Xiaomi ще измести Тесла! Бързите риби изяждат бавните, а Тесла се забави.
  • #5
    Плюс минус ( преди 4 дни )
    Минусчета, но никакъв отговор. Ами когато за първи път съм повярвал на ИДЕЯТА, че през 2050 година е възможно светът да е преминал на ВЕИ енергия, включително транспорта, а електромобилите да се зареждат под фотоволтаичните навеси и да връщат енергия в мрежата, Тесла все още не съществуваше, а също беше идея, защото референдумат беше през 2011, а Тесла започна производство 2012. До миналата година не съм споменал и електромобил xiaomi, защото и той не съществуваше.
  • #4
    До #1 ( преди 4 дни )
    Зер Гейропане пълна с евтини и хубави дръгели....
  • #3
    Въпрос с повишена тр ( преди 4 дни )
    Да видим дали някой ще познае защо по време на референдума за АЕЦ Белене бях фен на японската Toyota prius, но давах практически примери и говорих за потенциала на американската Тесла, а днес вече давам практически примери за китайския електромобил xiaomi? На коя марка съм фен? На коя народност?
  • #2
    До 1 ( преди 4 дни )
    Кажи нещо за автомобила на xiaomi? Той хубав ли е или евтин?
  • #1
    анонимен ( преди 4 дни )
    Има хубави китайци, има и евтини китайци, Но няма евтини И хубави китайци.
fallback
Последни