fallback

Китайските автомобили са все по-успешни, но наистина ли са по-добри?

Традиционните марки вече могат да се учат от тях, категоричен е топ-инженер в индустрията

Едно от най-широко разпространените мнения в автомобилната индустрия е, че китайските превозни средства са по-евтини, защото са с по-лошо качество от европейските или американските превозни средства. Години наред на колите от Китай се гледаше като на нещо нестандартно, което обаче зависи изцяло от технологиите, предоставени от чуждестранни партньори.

В последно време обаче ситуацията се промени коренно Днес Китай, освен че е най-големият износител на автомобили в света, определя и тенденциите в индустрията, особено в областта на електрическите автомобили. Гиганти като BYD, Geely и NIO вече навлязоха в Европа и Латинска Америка, като САЩ са следващата им цел.

Традиционните производители - от Ford до стартиращи компании като Rivian, вече прилагат обичайна практика в индустрията към китайски превозни средства. Те са сдобиват с някои от тях, разглобяват ги напълно, за да ги анализират и да потърсят ключа към техния успех.

Дори марка като Lucid Motors, известна със своите първокласни превозни средства, които са и най-ефективните на пазара на ЕV, изучава автомобили от китайски марки, за да се поучи от силните им страни. Нейният главен инженер Ерик Бах лично участва в този процес, като посочва няколко области, в които китайските производители се отличават:

- Майсторска изработка и високо качество

Далеч от предразсъдъците, качеството на покритията на много китайски автомобили е на нивото на водещите марки. Модели като Xiaomi SU7 и Zeekr впечатляват с финеса на интериора си и зрелостта на дизайна и каросерията, като някои от моделите достигат много високи нива.

- Дигитален напредък

Софтуерът и технологичните характеристики са друга силна страна. Компании като Ji Yue, сътрудничество между Geely и Baidu, издигнаха усъвършенствана навигация, гласови команди и помощ на водача до изключителни нива. По думите на Бах, „китайските коли имат дигитален подход, който ги прави еталон в индустрията."

- Скорост на развитие

Способността да се пускат нови модели в рекордно време се дължи отчасти на интензивната работна етика и подкрепата на държавните субсидии, които насърчават иновациите. „Те имат повече хора, които се занимават с програмиране повече часове на седмица и следователно производството е много, много високо“, смята Бах.

Въпреки че превъзхождат в редица аспекти, Ерик Бах посочва, че китайските производители все още имат място за подобрение в динамиката на шофиране и представянето на пътя.

Тъй като Lucid и други западни производители се стремят да усъвършенстват своите предложения, е ясно, че конкуренцията е по-силна от всякога. Автомобилната индустрия се променя и китайските автомобили играят основна роля в тази глобална трансформация.

„В Lucid работим усилено, за да съберем всички части в един цялостен пакет. През последните години китайските производители се възползваха от силните страни на традиционните марки и сега те трябва да направят същото, ако не искат да бъдат изместени“, завършва главният инженер на Lucid Motors.

fallback
  • #20
    Хо хо ( преди 2 дни )
    Единственото, което европейските производители могат да научат от китайците, е това, как да поискат и да получат субсидия от европейската комисия. Зелените *** не схванаха, че субсидията не трябва да е за купувачите на електромобили, а за производителите им. За справка, Тесла получи 40 милиарда субсидия от Обама. Така всъщност се роди тази марка. Но... нека да запазим мистерията около забогатяването на Мъск. ;)
  • #19
    анонимен ( преди 2 дни )
    Видехме го на автосалона това "качество" и "зрял дизайн". Най-впечатляващ беше Франкенщайна на Ора, който отпред приличаше на Фолксваген Бийтъл 2, отзад на Панамера, а отстрани на Ягуар. Отвътре - луксозни материали, струпани без всякакъв усет за пропорция и хармония, с нулев финес.
  • #18
    СМОГ ( преди 2 дни )
    Китайците имат пари за най-добрите машини и инженери, имат наготово технологиите, подарени от гладния за печалби Запад, който си изнесе производството там, после що шефа на Форд Джим Фарли кара Xiaomi SU7 664 коня на 2 моста, 0-100 2.8 секунди и не иска да слиза от него.. И чака март месец SU7 Ultra с 3 мотора, 1526 коня и 0-100 за 1.98 секунди, който вдига над 350. С батерия на 900 волта, която се зарежда от 10-80% за 11 минути. 100-200 3.9 секунди, 200-300 8 секунди - такъв Форд нямало.
  • #17
    Жицата ( преди 2 дни )
    Към момента Тесла предлагат най- евтините електромобили. Имат сервизна мрежа за разлика от китайците, но не си бюджетиран с Х евро на година за сервизно обслужване както е при европейските марки. Имат си тяхна зарядна мрежа, която винаги работи перфектно. За капак имат и регулярни ъпдейти, който добавят нови опции постоянно. Да сядат европейците и китайците и да учат.
  • #16
    Скъсани боксерки ( преди 2 дни )
    Китайските са ***. Проблемът е, че и европейските станаха ***! Никой в момента не произвежда кола, която може да навърти милион. Всичко е ширпотреба, създадено да изкара криво-ляво гаранцията. Парите трябва да се въртят... .
  • #15
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    До 12: Най-добрите са тези които продават най-много на външните пазари и това са японците. Китайците уж ще са новите японци, но преди тях корейците също щяха да бъдат новите японци, но така и не им се получи. Така че по-полека със заклинанията.
  • #14
    анонимен ( преди 3 дни )
    Хахаха стига с тези риби, виж колко бързи риби бяха изядени от Google, Microsoft, Amazon, Facebook... Иначе ако сравним цените на първокласен китайски мобилен телефон тип Flip /Fold ще видим че хич не са на половин цена спрямо моделите на самсунг.
  • #13
    До РУК ( преди 3 дни )
    Ако наистина си толкова мнителен и вярваш, че авторът на поговорката за бързите риби изяждат бавните е на Ивелин Михайлов, означава че си толкова мнителен, че не си си направил и труда да провериш примерно на английски. Аз също не знам кой е авторът, но със сигурност не съм го прочел във facebook страницата на исторически парк, а от истинска книга. Не очаквам някой от вас да ме разбере, при положение, че не сте прочели и една книга и мразите да четете повече от заглавието на статиите.
  • #12
    анонимен ( преди 3 дни )
    Съвсем нормално е китайците да започнат да правят най добрите коли в света. Там имат отлично образование. Много добри инженери и много работна ръка при това евтина. Също има и евтина енергия и достъп до ресурсите на Русия и Африка и Южна Америка. И всички производствени технологии така или иначе са при тях. Няма нещо което да не знаят как да го направят. Няма причина която да спре китайците да правят най добрите коли в света. Всичко опира до това дали го искат или не.
  • #11
    РУК ( преди 3 дни )
    До 8 - митьо,няма ли да спреш със слогана на "исторически парк"?!Коя е малката бърза риба в автомобилния бизнес? Китайското правителство ли наричаш малка бърза риба, дето раздава безгранично субсидии и преференции на разни фирми от които само една щеше да съществува без тази подкрепа!? Това ли ти е разбирането за "бизнеса".Хайде както ти подариха вайчер да караш Тесла,да ти подарят и билет за Китай,та поне малко да вденеш що е "бизнес" и "пазар" там.От интернет изглежда нямаш акъл да го разбереш
fallback
Последни