IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екоактивисти искат пълна забрана на plug-in хибридите от 2030

Инициативата на британски природозащитници вече се обсъжда с властите

Британската екологична група Electric Vehicles UK (EVUK) призовава правителството на Обединеното кралство да въведе пълна забрана върху продажбата на нови plug-in хибридни автомобили от 2030. Инициативата се обсъжда в рамките на консултация, насочена към ускоряване на прехода към електрически транспорт.


plug-in хибриди


Съгласно настоящия план на Министерството на транспорта продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили ще спрат в Обединеното кралство от януари 2030. Plug-in хибридите обаче ще останат разрешени до 2035. EVUK вярва, че това може да отслаби доверието в амбициозните планове на страната за постигане на нулеви нетни емисии.

Дан Сизър, ръководител на EVUK, , че подкрепя продажбата на plug-in хибриди до 2035, но смята конвенционалните хибриди за остарели. Той е категоричен, че оставането им в продажба е „катастрофална грешка“, която може да подкопае репутацията на Обединеното кралство като лидер в зеления транспорт. Успоредно с това правителството обмисля корекции на задължителния стандарт ZEV, който изисква увеличаване на дела на изцяло електрическите превозни средства в продажбите - от 22% през 2024 до 80% до 2030.

В същото време автомобилната индустрия подчертава необходимостта от доверие в развитието на инфраструктурата за зареждане. Майк Хоус - главен изпълнителен директор на Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT), е категоричен, че бъдещето на декарбонизацията зависи от наличието и скоростта на развитие на станциите за зареждане.

Правителството на Великобритания отбелязва, че консултациите с индустрията продължават да балансират интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създават работни места и подкрепят прехода към чиста енергия.


0 от 500
  • #5
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Предполагам като се тегли чертата в емисиите между зареждаем и незареждаем хибрид реалната разлика не е голяма (по-голямата батерия е повече емисии за производство, а за да вземе някого зареждаем хибрид вместо пълен ЕЛ се предполага, че тоя ДВГ ще го ползва значително, а не само да го плати и носи :D) обаче разликата в цената е голяма и няма избиване
  • #4
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До 4 ( преди 4 дни )
    Е то и с от въглища след определени км се избива разликата в емисиите и постепенно намаляват въглищата в дяла на тока в Китай, но най-вероятно през 2030г още ще са поне 50%
  • #3
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    Поредните *** - какво "постигане на нулеви нетни емисии", когато 80% от световните батерии се произвеждат в Китай, където енргийния микс е над 60% ток от въглища???
  • #2
    30 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 дни )
    В същото време огромна част от населението иска забраната за ДВГ да бъде отменена - но "правителството" с тях не обсъжда! Фашизма е така, народа е безгласна буква
  • #1
    36 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Аз пък искам пълна забрана за (м)екоактивисти, вегани и всякви подобни психопати, които вечно си мислят че са онеправдани, дискриминкрани и само и само им се дават повече права...