IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата на Volkswagen удари основни акционери

Загубите за семействата Порше и Пиех може да достигнат 20 милиарда евро

Сериозната криза във Volkswagen ще рикошира в Porsche SE - холдинговата компания, контролирана от семействата Порше и Пиех, и ще им нанесе загуби в размери на милиарди евро, съобщава агенция Reuters.


Volkswagen


Именно Porsche SE, като най-големият акционер на Volkswagen, е в челните редици на финансовата буря, в която попадна компанията от Волфсбург. Тя обяви потенциална обезценка на активите си във водещия европейски автомобилен производител с огромна сума между 7 и 20 милиарда евро.

Това означава, че семейните богатства на Порше и Пиех, които до голяма степен зависят от финансовото състояние на Volkswagen, могат да бъдат значително намалени. И понеже бедата не идва сама, Porsche SE също очаква своя дял от 12,5 процента в Porsche AG да се обезцени с между 1 и 2 милиарда евро.

Анализатори от индустрията рисуват мрачна картина на бъдещето на Volkswagen. Те прогнозират, че комбинация от ценови натиск, по-ниски дивиденти от съвместни предприятия в Китай и значителни инвестиции в нови технологии ще тласнат свободния паричен поток на компанията близо до нула през следващите години. Това е негативен сигнал за Porsche SE, чиято финансова стабилност пряко зависи от дивидентите на Volkswagen.


0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    ВАГ се самоубиха когато през 90-те заложиха на дизела, за разлика от японците които поеха ударно към електрификация. Разбира се, дизеловите субсидии спомогнаха за това, но те си бяха резултат от лобизъм на европейските производители. Сега просто всички дружно сърбат това което са си надробили.
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 дни )
    До 6 - китайците, които смяташ за лидери всъщност изостават от германците точно в сферата на електрониката и инфотейнмъта - тоест твърдението ти е несъстоятелно. Също толкова несъстоятелно е, че ел е някаква модерна технология, докато ДВГ е остаряло морално с 30 години.
  • #6
    9 rate up comment 9 rate down comment
    До 3 ( преди 4 дни )
    А ти би ли си купил продукт от производител който знаеш че е 30 години технологично изостанал? Разбира се че неговият продукт ще застоява, а ще се вдигат продажбите на лидерите в технологията.. времената се промениха и автомобилите Вече станаха таблети на колела. Производителите на таблети са бъдещите лидери в производството на автомобили.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Кой точно "чорап да си разплета", че милиардерите мъъъъъъничко ще олекнат? - в сравнение с раята на заплата при тях те просто ще изядат една кутийка хайвер по-малко, "горките"... :-( :-( :-(
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Закривай! Колкото по-бързо, голкова по-добре.
  • #3
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Като гледам как се трупат непродадените електрически автомобили,стигам до извода,че всички автомобилни производители не трябва да бързат с пълната електрификация.
  • #2
    11 rate up comment 18 rate down comment
    До 1 ( преди 4 дни )
    Ако бяха слушали еврофашистите и се бяха захванали сериозно с производството на електромобили както направиха техните колеги които послушаха Китай комунистите през 1995 година, сега Китай комунистите нямаше да имат 30 години преднина. Еврофашистите очевидно не са били достатъчно строги за да допуснат 30-годишно размотаване и инвестиране в грешни технологии като дизела.
  • #1
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 дни )
    Да губят! Нещяха да се опънат на еврофашистите, мислеха си, че пак ще минат метър като са политически коректни и със "силните на деня", както винаги са правили "бизнеса си" тоя път обаче пазара ще ги накаже!