fallback

Електромобилите ще изместят колите с ДВГ в Китай още догодина

Моделите с гориво и чуждите марки бързо губят позиции на най-големия пазар в света

Китай ще постигне целта си за продажби на електрически автомобили много преди Запада. Още през следващата година автомобилите, захранвани с батерии, ще заемат повече от половината от най-големия пазар в света, прогнозират агенциите UBS, HSBC, Morningstar и Wood Mackenzie, цитирани Financial Times.

До края на тази година китайците ще купят 12 милиона електрически коли, което е с 20% повече от 2023 г. Ако тенденцията се запази, Китай ще успее да постигне „зелената цел“ преди Европа и 10 години по-рано от планираното.

През 2020 г. китайското правителство си постави за цел да увеличи пазарния дял на електрическите превозни средства до 50% до 2035. При сегашните темпове този крайъгълен камък ще бъде преминат още през 2025 г.

До 2034 г. продажбите на батерийни коли в Китай може да достигнат 18 милиона бройки. Търсенето на автомобили с гориво, напротив, постоянно ще намалява и до същата дата ще падне под границата от три милиона, прогнозират експерти.

Популярността на хибридите също нараства. През 2025 обемът на продадените PHEV (plug-in хибриди) също ще постави рекорд, като през 2033 ще надхвърли 6 милиона бройки. Резултатът от традиционните бензиново-електрически автомобили се прогнозира на нива от 730 хиляди до милион годишно.

Заедно с колите с гориво чуждестранните марки също губят китайския пазар, тъй като китайците все повече предпочитат местни продукти. През 2024 дялът на чуждестранните автомобили е спаднал до едва 37%, в сравнение с 64% през 2020.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Все пак Шанхай е 20 милионен град. Нито е възможно всеки да притежава автомобил, нито пък е възможно да се диша, ако всички автомобили са с ДВГ.
  • #11
    Пълни глупости ( преди 11 месеца )
    Това с ограничението на номерата обаче важи само за първото получаване на номер. Тези които имат номера от примерно преди 10 години, са сменили един-два автомобила и нямат никакви ограничения дали следващия ще е електрически или с ДВГ. Затова сега единствените субсидии които раздават за покупка на автомобил, за смяна на стар замърсяващ автомобил с ДВГ.
  • #10
    Пълни глупости ( преди 11 месеца )
    Купуването на регистрационен номер ти дава право да караш автомобил. След като веднъж имаш регистрационен номер, можеш да сменяш с него както си искаш автомобили. Единствената разлика е, че за електрическите автомобили отпускат определени бройки годишно и се записваш на списък в който получаваш номера когато ти дойде реда. За ДВГ също отпускат определени бройки, но там няма ред а се тегли томбола. На практика ако си късметлия можеш да получиш номер за ДВГ по-бързо, отколкото да чакаш в списъка
  • #9
    До 8 ( преди 11 месеца )
    Това доколкото знам важи само за няколкото градове с многомилионно население, а не за цялата страна
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    В Китай действа на практика забрана за регистрация на двг, правят лотария за всички закупили двг и решават колко от тях ще могат да ги регистрират. Така че там в Китай ако решат могат и 100 % електрички да ги направят от догодина. Хубаво е че имат субсидии за електричките ама с тези забрани за двг-та, това вече е извратено.
  • #7
    TSLA ( преди 11 месеца )
    Да, щото няма гърне, има 2 части (ротор и статор), върви на нерез, паркира безплатно, минава 100 км за 2.50, няма обслужване, след 11 години и 300 хил. батерията е на почти 90% (Model S) и на всяко спускане и спиране пълни батерията. Преди всяко качване колата е подгрята на сауна зимата, а лятото вътре е Боровец. Няма чегъртане, дишане на смpaд и седалки на кокал.
  • #6
    Там няма нужда ( преди 11 месеца )
    от никакви сделки - зелени, пембени... Другарят Си решава и сделката е сключена, независимо как ще бъде обяснена.
  • #5
    до 3 ( преди 11 месеца )
    И какво от това, че VW и останалите ще обърнат внимание на Европа? С какви автомобили? С ДВГ или EV? Съвсем скоро електрическите автомобили ще са на по-ниски цени от тези с ДВГ, съответно в Европа ще се случи същото, като в Китай. ДВГ са пътник, въпрос на време е. В скандинавските държави се продават повече EV, а не ДВГ, като това ще се случи и в останалата част на Европа. А компании като VW, които не успяват да произведат и продадат подобни коли с печалба .... неизбежно ще фалират
  • #4
    До 3 ( преди 11 месеца )
    Не са само европейците! Ако обърнем внимание на цифрите и преведем процентите в бройки, за тези на които процентите нищо не им говорят, "През 2024 дялът на чуждестранните автомобили е спаднал до едва 37%, в сравнение с 64% през 2020." При 25 милиона годишни продажби в Китай, 64% са 16 милиона продавани от чужди компании през 2020 , които през 2024 са спаднали на 37% - 9 милиона броя. Тоест продажбите са спаднали приблизително двойно.
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Всяко зло за добро. Може пък производителите отново да обърнат повече внимание на родния си европейски пазар, както беше през 80те и 90те. Тогава никой не продаваше в Китай, но в Европа имаше повече производители и производство. Сега, ФВ например станаха огромни и нагли, обаче половината им продажби са в Китай. Да им е честито щом са толкова алчни и хитри.
fallback
Последни