fallback

Електромобилите ще изместят колите с ДВГ в Китай още догодина

Моделите с гориво и чуждите марки бързо губят позиции на най-големия пазар в света

Китай ще постигне целта си за продажби на електрически автомобили много преди Запада. Още през следващата година автомобилите, захранвани с батерии, ще заемат повече от половината от най-големия пазар в света, прогнозират агенциите UBS, HSBC, Morningstar и Wood Mackenzie, цитирани Financial Times.

До края на тази година китайците ще купят 12 милиона електрически коли, което е с 20% повече от 2023 г. Ако тенденцията се запази, Китай ще успее да постигне „зелената цел“ преди Европа и 10 години по-рано от планираното.

През 2020 г. китайското правителство си постави за цел да увеличи пазарния дял на електрическите превозни средства до 50% до 2035. При сегашните темпове този крайъгълен камък ще бъде преминат още през 2025 г.

До 2034 г. продажбите на батерийни коли в Китай може да достигнат 18 милиона бройки. Търсенето на автомобили с гориво, напротив, постоянно ще намалява и до същата дата ще падне под границата от три милиона, прогнозират експерти.

Популярността на хибридите също нараства. През 2025 обемът на продадените PHEV (plug-in хибриди) също ще постави рекорд, като през 2033 ще надхвърли 6 милиона бройки. Резултатът от традиционните бензиново-електрически автомобили се прогнозира на нива от 730 хиляди до милион годишно.

Заедно с колите с гориво чуждестранните марки също губят китайския пазар, тъй като китайците все повече предпочитат местни продукти. През 2024 дялът на чуждестранните автомобили е спаднал до едва 37%, в сравнение с 64% през 2020.

fallback
  • #22
    Мъни толкс ( преди 11 месеца )
    И пак се връщаме на азбучната истина, че не екологията, а парите ще са причината за бързото преминаване към електричество не само в транспорта, а навсякъде където е възможно. Това е и причината за преизпълнението на плана на китайската партия две петилетки предварително. Не страх от партията или грижа за екологията!
  • #21
    До 22 ( преди 11 месеца )
    Нека ти върна жеста и да ти разкрия една още по-дълбоко пазена тайна. Дизеловите локомотиви са електрически, но електрическите локомотиви не са дизелови! Същото е и с крановете и другата тежка техника която става електрическа! От най-тежката възможна. Точно онази, която антиелектриците ВЯРВАТЕ, че никога не може да премине на ток.
  • #20
    До 22 ( преди 11 месеца )
    Ето още един който потвърждава правилото че антиелектриците не са читатели, а писатели. Първият който си признава че не е прочел статията, защото мрази да чете нещо повече от заглавието! Подсказване - В статията не става въпрос само за кранове, а за всякаква тежка техника!
  • #19
    До 18-19 ( преди 11 месеца )
    Абе чадо, ти кран виждал ли си на живо, че те и сега са си на ток. Да ти разкрия и една дълбоко пазена тайна (световния заговор не иска да я знаеш) - дизеловите локомотиви са електрически.
  • #18
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Масивният кран е и последният пример за продължилата дълго време тенденция на тежки механични зверове, които сега се електрифицират. ....Според компанията при електрификацията не става въпрос за бъдещето на крановете, тъй като тя е необходима сега, добавяйки, че тази иновация позволява на клиентите да са лидери по отношение на безопасността, ефективността, устойчивостта и разходите.
  • #17
    Не само колите ( преди 11 месеца )
    Тъкмо се приповдигнах коледното настроение със статията: Най-силният кран в света, който може да повдигне пет самолета, вече е електрически 28.12.24 Ех ако и антиелектриците четяха и се информираха от фактите които пише в статиите! Но вместо да четат, те пишат ли пишат и си мислят че ако повтарят една лъжа 100 пъти тя ще се превърне във факт.
  • #16
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Време е ВЯРВАЩИТЕ да повярват на логиката и мисленето и да се съгласят с това което им говоря от няколко петилетки и евроизисквания още евро 5. Началото на края на ДВГ ще дойде, единствено и само когато електромобилите станат по-евтини от ДВГ. В Китай това вече е факт и се вижда от продажбите. В Европа продажбите спряха в момента в който електромобилите станаха по-скъпи..
  • #15
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ето че се срина и основната опорна точка на ВЯРВАЩИТЕ. Според тях единствената причина да има някакви продажби на електромобили е зелената сделка и поръчението на партията. Тази година се сринаха и двете. Въпреки затягането на екологичните изисквания заради зелената сделка, в Европа бяха продадени по малко електромобили. Въпреки, че заръките на китайската партия за 50% ръст на електромобилите през 2035, плана е изпълнен 10 години по-рано. Очевидно не става дума за екология!
  • #14
    анонимен ( преди 11 месеца )
    - Какъв е главният проблем на умните хора?- Те мислят, че другите също мислят.
  • #13
    До 8 ( преди 11 месеца )
    А дали пък това, че в Китай електромобилите вече са по-евтини от ДВГ не е причината за масовото преминаване към електромобили? Как мислиш?
fallback
Последни