Как да разберем каква е причината за намаляването на издръжливостта на двигателите? Просто трябва да преминете през конструкцията на двигателя и неговите системи, оценявайки всяка от тях от гледна точка на издръжливост. Това обяснява експертът Алекс Ревин, който сравни сегашните агрегати с тези от 90-те години. Той е категоричен, че напредъкът, движен от икономическите и екологичните закони, значително намалява експлоатационния живот на съвременните двигатели.
Защо издръжливостта на двигателите намалява (ГАЛЕРИЯ):
До 1999 г. в света беше в сила екологичният стандарт Евро-2, който изискваше наличието на ламбда сонда на изхода за газ на двигателя и обикновен конвертор на отработените газове. Сензорът за кислород със сигурност е полезно нещо, което ви позволява да наблюдавате процеса на горене в цилиндрите. Не напразно имаше двигатели, които имаха собствена ламбда сонда на изпускателната тръба на всеки цилиндър.
През миналия век катализаторът винаги се намираше под пода на колата и повредата му не повреди двигателя. Същото обаче не може да се каже за съвременните двигатели с каталитичен колектор. Тук крехкият керамичен пълнеж е толкова близо до двигателя, че натрошени частици могат да попаднат в цилиндрите при определени условия на работа.