Как да разберем каква е причината за намаляването на издръжливостта на двигателите? Просто трябва да преминете през конструкцията на двигателя и неговите системи, оценявайки всяка от тях от гледна точка на издръжливост. Това обяснява експертът Алекс Ревин, който сравни сегашните агрегати с тези от 90-те години. Той е категоричен, че напредъкът, движен от икономическите и екологичните закони, значително намалява експлоатационния живот на съвременните двигатели.
Защо издръжливостта на двигателите намалява (ГАЛЕРИЯ):
Работната температура на двигателите през 90-те години обикновено не надвишава 85°C. Днес много двигатели работят при температури над 100°C. А течността не завира само поради химическия състав и много високото налягане в системата, което може да достигне 1,5 бара. Най-малкото изтичане в системата - и течността под налягане бързо ще изтече и двигателят веднага ще заври. А това може да бъде фатално.
За двигателите от деветдесетте години охладителната система включва охлаждаща риза на двигателя, течна помпа, радиатори за нагревател и охлаждане и термостат. Днес термостатът вече е електронен, а понякога клапата вече е с електрическо задвижване. Помпата за охлаждащата течност на много двигатели може да се изключи. Всяка неизправност на смарт помпата и термостата води до прегряване на двигателя.
Освен това прегряването може да бъде или внезапно, незабавно повреждайки двигателя, или малко, но постоянно, постепенно намалявайки експлоатационния му живот. Капацитетът на охладителната система е станал по-малък, а охладителните радиатори са по-компактни и по-леки. И дори ако радиаторът е леко замърсен, производителността на системата става недостатъчна.