Германският производител Mercedes-Benz трябва да спести повече от 5 милиарда евро до 2027 г. и вече е започнал да прилага пакет от мерки, много различни от тези на Volkswagen. Компанията няма да затваря фабрики или да съкращава служители, така че усилията са съсредоточени в други области. Точно тези, които VW избягва.
Ясно е, че всяка автомобилна марка има собствена вътрешна структура и философия, посрещайки кризите по различен начин. Тежката криза, която удари германските производители, не подмина Mercedes, като тя е причинена от слабите продажби на електромобили, китайските конкуренти и от по-строгите стандарти за вредни емисии.
За разлика от конкурента Audi, който ще затвори завода си в Брюксел, Mercedes избира различен подход. Новият пакет мерки влиза в сила на 1 януари и трябва да помогне за съкращения на разходите с 2,5 млрд евро до края на 2025 и с още 2,5 млрд до 2027.
Според медиите в Германия той предвижда огромен брой мениджъри в компанията - четирицифрен брой, вариращи от шефове на екипи до шефове на високо ниво, да бъдат лишени от предвиденото увеличение на заплатите през 2025 и да бъдат изпратени да работят в различни централи на марката по света.
Дистанционната работа - една от големите привилегии досега, приключва, така че мениджърите ще изоставят работата от вкъщи, която беше наложена по време на Covid-19 и която продължава досега без причина. Те ще могат да се възползват от нея само в изключителни случаи - например болни деца, които се нуждаят от грижи.
В Mercedes са наясно, че е необходимо да се намалят всички разходи и затова ще въвеждат нова философия - „по-малко продажби, по-ниски заплати“. Спестяването започва от самото производство, като се намаляват смените в заводите. Планът засяга не само Германия, но и целия свят, като на работниците е казано: „Ние преразглеждаме нашето позициониране, за да станем по-ефективни и всеки в компанията трябва да допринесе за това.“
Автомобилният гигант не е приключил годишните си отчети, но те сочат повече от лоши резултати. Данните за третото тримесечие не са никак обещаващи, като нетната печалба е намаляла с почти 54% спрямо същото тримесечие на 2023. Най-луксозните модели на Mercedes - от E-Class нагоре, са най-печеливши, но продажбите им са намалели с 12%. При електромобилите спадът е 30%, като той се дължи основно на намалялото търсене в Китай.