IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes въвежда принципа „По-малко продажби, по-ниски заплати“

Новият план за съкращения на разходите ще засегне основно мениджърите в компанията

Германският производител Mercedes-Benz трябва да спести повече от 5 милиарда евро до 2027 г. и вече е започнал да прилага пакет от мерки, много различни от тези на Volkswagen. Компанията няма да затваря фабрики или да съкращава служители, така че усилията са съсредоточени в други области. Точно тези, които VW избягва.


Mercedes-Benz


Ясно е, че всяка автомобилна марка има собствена вътрешна структура и философия, посрещайки кризите по различен начин. Тежката криза, която удари германските производители, не подмина Mercedes, като тя е причинена от слабите продажби на електромобили, китайските конкуренти и от по-строгите стандарти за вредни емисии.

За разлика от конкурента Audi, който ще затвори завода си в Брюксел, Mercedes избира различен подход. Новият пакет мерки влиза в сила на 1 януари и трябва да помогне за съкращения на разходите с 2,5 млрд евро до края на 2025 и с още 2,5 млрд до 2027.

Според медиите в Германия той предвижда огромен брой мениджъри в компанията - четирицифрен брой, вариращи от шефове на екипи до шефове на високо ниво, да бъдат лишени от предвиденото увеличение на заплатите през 2025 и да бъдат изпратени да работят в различни централи на марката по света.


Mercedes-Benz


Дистанционната работа - една от големите привилегии досега, приключва, така че мениджърите ще изоставят работата от вкъщи, която беше наложена по време на Covid-19 и която продължава досега без причина. Те ще могат да се възползват от нея само в изключителни случаи - например болни деца, които се нуждаят от грижи.

В Mercedes са наясно, че е необходимо да се намалят всички разходи и затова ще въвеждат нова философия - „по-малко продажби, по-ниски заплати“. Спестяването започва от самото производство, като се намаляват смените в заводите. Планът засяга не само Германия, но и целия свят, като на работниците е казано: „Ние преразглеждаме нашето позициониране, за да станем по-ефективни и всеки в компанията трябва да допринесе за това.“

Автомобилният гигант не е приключил годишните си отчети, но те сочат повече от лоши резултати. Данните за третото тримесечие не са никак обещаващи, като нетната печалба е намаляла с почти 54% спрямо същото тримесечие на 2023. Най-луксозните модели на Mercedes - от E-Class нагоре, са най-печеливши, но продажбите им са намалели с 12%. При електромобилите спадът е 30%, като той се дължи основно на намалялото търсене в Китай.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Работяга ( преди 5 часа )
    Да - в Китай заплатите са по- ниски, но и това е временно .... докато не завладеят икономически Европа. ЕС до 10г. ще е тотал щета и ще се превърне от *** в гостоприемни.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    A. ( преди 9 часа )
    Каква ли не лъжа ще скалъпят само и само да спесят някой друг бонус.
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 11 часа )
    Смешн ик айде само не ми отговаряй щото се дразня леко когато тъ пак ми оспорва твърденията.Льо Ман срещу наточен бензин клу сетоте на хАуди нямаше и ефин път дя спечелят.Айде не минобяснявяй колкомще спирам с Ветт изминаващ 600км с пълен резервоар също така и два пъти да спирам са 10 минути и имам 50 минутно предимство.Айде не се опитвай да опонирашнна много по умен от теб.
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 12 часа )
    Изглежда , че самата Германия е изправена пред сериозна криза .
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 12 часа )
    Да продължават да товарят работещия бизнес с бюрократични безумия, еко измислици и споделена отговорност към света (който не го интересува) и накрая наистина Европа ще стане като Амазонка - природа и диваци по селата, с които китайци, индийци ще си правят селфита.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    3-ти, прочеи малко за Лю ман преди да пишеш глупости... А и вземи малко се образаовай за колите. С корвет, и средна 150, за 1000км ще спираш поне 2х да заредиш.
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Тошо ( преди 14 часа )
    В цял свят, кризата е сериозна, хората обедняват и в много компании има съкращения. В компанията в която работя от септември до декември 2024г са съкратени 250 човека, а обявената очаквана бройка е около 400 човека, тоест предстоят още съкращения и положението не е розово. При производителите на автомобили не виждам как биха могли да излязат от кризата, освен ако не създадат електромобили на много достъпни цени и някакви иновативни батерии с голям пробег.
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 14 часа )
    Как да купя дизел а не бензин ми кажете Някви немски тъ патси ми обясняваха как на Льо ман дизела биел щото спирал по малко в бокса да зарежда.Казах им че няма как да стане на 24 часово състезание това а че просто са скопили оборотите на бензина.Та 1000 км с Шеви Корветте ще ги направя за 6 часа и 40 минути със средна скорост 150км/чс дизел за 7 часа и 40 мин. при скорост 130км/ч. дизела ще ги направи без зареждане а бензина с едно зареждане от 5 мин. Тоест пак бия дизела с 55мин.
  • #2
    28 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Хммм, а какво стана с: вдигаме цените и продаваме по-малко и печелим повече? Май се оказа че за да печелиш трябва.да.продаваш, а за да продаваш трябва да си конглокентен, нещо което в момента германците не са. Като изключим зърнарите (s-class за всеки ден и g-class за лов), и футболистите, останалите представители на средната класа си правят добре сметката и в момента тя не излиза с това което германците предлагат. Просто вече не струва парите които искат, да не говорим за плачевната надеждност
  • #1
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Трапоклово ( преди 16 часа )
    Крайно време беше да им орежат перушината на тия безотговорни крадци на едро. Идват на някаква позиция, 4 години премятат хартии и след това отиват с двуцифрени числа в милиони да си легнат някъде.