Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Очаквате ли рухването на голям автомобилен производител през 2025?
"Няма такова нещо като рухване в автомобилния сектор. Има компании, които са слаби и които някой друг може да дойде и да купи. Ако погледнете пазарната капитализация на Nissan днес (10.2 млрд. евро, б. ред.), тя е наистина много, много ниска. И мога да разбера компании като Foxconn, със сериозни и реалистични ръководители, които ще си кажат: вместо да инвестираме огромни пари в създаването на нещо от нулата, защо да не придобием относително евтино контрола върху съществуващ автомобилен производител? Да се отървем от всичко, което не ни е нужно, и да се концентрираме върху онова, което е важно за бъдещето. Очаквам много такива сделки в бъдеще, особено със слабаците в днешната автоиндустрия".
"Няма такова нещо като рухване в автомобилния сектор. Има компании, които са слаби и които някой друг може да дойде и да купи. Ако погледнете пазарната капитализация на Nissan днес (10.2 млрд. евро, б. ред.), тя е наистина много, много ниска. И мога да разбера компании като Foxconn, със сериозни и реалистични ръководители, които ще си кажат: вместо да инвестираме огромни пари в създаването на нещо от нулата, защо да не придобием относително евтино контрола върху съществуващ автомобилен производител? Да се отървем от всичко, което не ни е нужно, и да се концентрираме върху онова, което е важно за бъдещето. Очаквам много такива сделки в бъдеще, особено със слабаците в днешната автоиндустрия".