Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Дълги години бяхте един от най-гръмките гласове в защита на свободната търговия в Давос. Сега се задават нови смущения в търговията с втория мандат на Тръмп. Повечето шефове в автомобилния сектор не могат да кажат честно какво мислят, но вие сте свободен. Какво смятате за политиката на Тръмп?
"Вижте, ако сте участник в една индустрия, която е глобална по дефиникиция, не можеше да оцелеете, ако сте лишен от достъп до който и да е голям пазар. Размерът има значение. Инвестициите са огромни. Икономиите от мащаба са ключови. Автомобилната промишленост се крепи на глобализма и глобализацията. Така че за автомобилните компании е много лоша новина, че се задават мита и тарифни бариери. Това ще предизвика сериозни проблеми при много от тях, и със сигурност ще доведе до поскъпване на автомобилите на всички пазари".
"Вижте, ако сте участник в една индустрия, която е глобална по дефиникиция, не можеше да оцелеете, ако сте лишен от достъп до който и да е голям пазар. Размерът има значение. Инвестициите са огромни. Икономиите от мащаба са ключови. Автомобилната промишленост се крепи на глобализма и глобализацията. Така че за автомобилните компании е много лоша новина, че се задават мита и тарифни бариери. Това ще предизвика сериозни проблеми при много от тях, и със сигурност ще доведе до поскъпване на автомобилите на всички пазари".