IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Карлос Гон: Honda е притисната отгоре да вземе Nissan

Това са еднакви компании с еднакви продукти и еднакви пазари, каква е логиката, пита бившият шеф

Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
   
        
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

 

0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Японското автомобилостроене е в криза от доста преди пандемията. В него имаше 3 лагера: Тойотка, която се справя, но на чиито врат са виснали Субару, Сузуки и Мазда, защото те са все полуфалирали от 20 г.; Хонда, която от 15 г. е в технологично объркване, което кулминира с рязък спад в продажбите наскоро; и контролираните от европейците Нисан с воденичния камък Мицубиши, които съществуваха само заради европейските технологии управление и когато ги изгубиха, започна свободно падане.
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 16 ( преди 3 дни )
    Мазда? Затова ли японски банки по заръка на японското правителство ги спасиха с 4 млрд. долара заем преди 2 години? Затова ли са със спадащи или стагниращи продажби всяка година? Затова ли купуват емисионни кредити всяка година? Затова ли всичките им модели следват една и съща крива- добри продажби първата година, след което рязък спад? Няма как през 2024 г. гамата ти да е съставена от атмосферни ДВГ и мега скъпи плъгин хибриди и да продаваш на някой друг, освен на шепа шшаарраанни.
  • #16
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Длф ( преди 3 дни )
    До"7 Неграмотно ограничено умствено човече, ,ако си поне малко от малко запознат , ще знаеш че Мазда са доста развиващ се производител с добра печалба
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 3 дни )
    Очевидно идва "време разделно". В смисъл че бизнеса трябва да приеме че ще се раздели с идеите за вечен растеж, те печалбите отдавна вече са мираж за повечето фирми. Пазарът се свива, а те искат да продават повече и по скъпо. На кого? Сега покрай ел. колите пазарът намери няколко милиона балъци ама и те свършиха. От Тойота го казаха в прав текст - най еко и иконом. изгодно е да си поддържаш колата по дълго а не да я сменяш. Ама само с някой марки може, и само те ще оцелеят. Не и еднодневките.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 3 дни )
    Вместо да пишеш бълнувания с извинението "доколкото знам", можеш просто да прочетеш и да се ограмотиш. Абсолютно никой не се интересува от измъчените малки мислички в главата ти
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Петър Петров ( преди 3 дни )
    е цел отнемане бонуса на произведени в Китай електроавтомобили, т.к. още при самото производство имали по-високи "емисии" от тези в ЕС. Благодарим на Франция , че отвори "кутията на пандора" , но Дачия СПРИНГ, някои ТЕСЛИ и доста др. "европейски" л.а., например, волвата и MG - идват направо от Китай. Освен това, въпроса с "въглеродните емисии" при самото производство, А И СЛЕД ТОВА ПРИ РЕЦИКЛИРАНЕТО е мнооооого актуален и в ЕС. Факта е, че никой не смее да го коментира.
  • #12
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Петър Петров ( преди 3 дни )
    против японците. Това прави коментарите му НЕОБЕКТИВНИ. Освен това, като мениджър от такъв ранг, а той наистина е способен, той би трябвало да предложи практическо решение, ако такова съществува, а не само да критикува. Колкото до "стабилността" на френските марки, не си спомням точно, но китайците със сигурност спасипа една от двете. И ТО НЕ ЧРЕЗ договора за съвместно производство на ДВГ, просто наляха доста пари преди това и Франция удобно си замълча, докато въвеждаше нови правила
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Петър Петров ( преди 3 дни )
    До колкото знам Карлос Гон е бил добър мениджър. Но е бил разследван, и арестуван, по обвинение в промишлен шпионаж против Мицубиши. До колкото знам, е избягал нелегално чрез измама, а НЕ Е ПРОКУДЕН както пише в статията. Двамата му съочастници в бягството са подсъдими. Дълго време след това Гон беше в неизвестност и нито една медия не публикуваше нищо конкретно , и нито една авто компания не му е предложила полагаемата му се длъжност. Така че, човека има много натрупана злоба за изливане против
  • #10
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Мхм ... ( преди 3 дни )
    Само че ако не са ежемесечните дотации от френската държава, Рено отдавна да е забравено като марка, която не е създала нищо съществено и запомнящо се. Освен, че винаги заема последните места в класациите за надеждност и качество.Това също е факт, а тук едни мармоти рупат шоколад со все опаковката...
  • #9
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 3 дни )
    Каквото е имало вземане-даване с рено от него нищо не става. Факт!